Beef en Steak

Hoeveel spare ribs

Fritzzle

Tondelzoeker
Hey,
Ik wil binnenkort voor het eerst St Louis ribs maken, ik heb nooit eerder een St Louis spare rib gezien en vind het daarom lastig in te schatten hoeveel lappen ik nodig heb. Het zijn volgens mij vrij forse lappen. Is een lap per persoon te veel? Het gezelschap bestaat uit 6 volwassen personen. Wat zouden jullie aanraden qua inkoop? Ben benieuwd!

Laatst bewerkt:
Hey,
Ik wil binnenkort voor het eerst St Louis ribs maken, ik heb nooit eerder een St Louis spare rib gezien en vind het daarom lastig in te schatten hoeveel lappen ik nodig heb. Het zijn volgens mij vrij forse lappen. Is een lap per persoon te veel? Het gezelschap bestaat uit 6 volwassen personen. Wat zouden jullie aanraden qua inkoop? Ben benieuwd!
Gewone spare ribs zitten rond de 700 a 800gr als ze redelijk bevleesd zijn.
De St-Louis-cuts dat ik al gehad heb, zaten rond de 2kg per stuk.

Dan heb je zo een idee. Hangt af van de eters, maar zo eentje per 2 personen en dan 1 extra. Dus voor 6 grote eters, zou ik voor 4 stuks van 2kg gaan.

Ik denk dat wanneer je er 1 over hebt dat je die een dag later ook nog goed kort kan opwarmen op de bbq of een oven

Ik zou voor 3 racks gaan voor 6 personen. Tenzij je een all you can eat restaurants gaat beginnen natuurlijk. Maar een half rack St. Louis ribs is een aardige kluif hoor. En als je er nog het eea aan bijgerechten bijzet dan komt het vast in orde.

Terug
Bovenaan Onderaan