BasBQ
Beef en Steak

hoeveel geluid maakt een pelletgrill?

 
 

Jer76

Vuurmaker
Berichten
93
Ik heb een vraag aan de pelletgrill bezitters hoeveel geluid maakt nou zo een apparaat. ik sta op het punt om bv een tragere Ironwood L te kopen. nou heb ik in de podcast vurige verhalen. gehoord dat. deze soms. wat herrie maken Dennis noemde het een bladblazer:). super podcast trouwens.

Nou vraag ik mij af hoeveel geluid is dat dan zijn er mensen hier die hun ervaringen kunnen delen ook met als je bv avonds je pelletgrill aan laat staan voor een lange kook.
 
Smokey Bandit en PittBoss ken ik en dat is qua geluid gewoon ok.
 
Mijn buren hebben een pelletgrill onder onze gedeelde carport staan.
Wordt regelmatig gebruikt maar ik hoor dat ding buiten nauwelijks en binnen al helemaal niet.
Merk weet ik even niet uit mn hoofd.
 
Maakt inderdaad af en toe geluid als de toevoer aan de gang gaat en/of de ventilatoren aan slaan. Staat bij ons gewoon in de tuin. Maakt niet echt heel veel lawaai of geluid.

Is niet hinderlijker dan iemand die het gras maait of met de hoge druk reiniger aan de gang is.
 
Ik heb de Traeger Ironwood L nu thuis staan en de hoeveelheid herrie, vind ik reuze meevallen. Helemaal stil zijn ze natuurlijk nooit, maar persoonlijk vind ik het bij deze meevallen. Hiervoor had ik een Smokey Bandit Lumberjack en deze viel ook mee, maar maakte wel meer herrie als de deksel open ging.

Dit allemaal in mijn mancave, dus als je in een tuin staat, heb je denk ik nog minder last. Heb die van Dennis ook gehoord, zijn oude Traeger in ieder geval en deze maakte inderdaad vrij veel herrie, maar dan heeft Dennis ook een stadstuintje, met redelijk veel steen rondom, dus het geluid wordt dan ook wel weerkaatst.
Persoonlijk vind ik alleen de shutdown cyclus de meeste herrie maken, maar ik vind dat vooral irritant omdat ik dan de outro van mijn video wil opnemen, daar heeft over het algemeen de gemiddelde gebruiker geen last van hahaha
 
Misschien verkeerd omschreven …. Een pellet grill maakt niet echt veel lawaai. Ik heb meer last van de luchtalarmpjes van de buurkinderen..☺️
 
Ik heb mijn zegje erover gedaan in de podcast 😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan