Beef en Steak

Hoe verbeter ik mijn (Wifi) netwerk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thijs
  • Startdatum Startdatum
Ik heb thuis heel simpel een set devolo homeplugs hangen en dat werkt perfect , waar in huis ik ook ben heb ik goed wifi .
Is niet goedkoop maar werkt eenvoudig .

solexfrank zei:
Ik heb thuis heel simpel een set devolo homeplugs hangen en dat werkt perfect , waar in huis ik ook ben heb ik goed wifi .
Is niet goedkoop maar werkt eenvoudig .
Hoi Frank, het basis probleem zit hem in de instabiele Wifi router van Apple hier.
En zo'n devolo setje met een "basisstation" en 2 satelieten ligt hier "werkeloos" z.g.a.n. in een doos want daarmee kon/kan ik mijn basis probleem niet oplossen.

Hoi Geert , was me even niet duidelijk dat het probleem al daar zat , dacht meer net als bij 75% van iedereen, het bereik van wifi .
Maar wil je van je set af dan ?
Wellicht dat ik iemand heb die interesse heeft in de set , ik hoor het wel van je.

solexfrank zei:
Hoi Geert , was me even niet duidelijk dat het probleem al daar zat , dacht meer net als bij 75% van iedereen, het bereik van wifi .
Maar wil je van je set af dan ?
Wellicht dat ik iemand heb die interesse heeft in de set , ik hoor het wel van je.
Ik kom er bij je op terug Frank, inmiddels is vanavond de nieuwe router geconfigureerd en straalt de Unify volgens mij naar behoren, moet nog wel even de Heatermeter laten scannen en dat nieuwe WiFi netwerk laten oppikken, vast ip adres geven etc. 

Nosmo zei:
Ik sta trouwens op het punt om mijn thuisnetwerk grondig aan te pakken, alle consumenten zooi gaat er uit en wordt vervangen door professionele apparatuur van Ubiquity.

Hier al jaren in gebruik nog geen seconde spijt van!

Ik heb nog 2 nieuwe edge routers liggen nieuw in doos voor overname beschikbaar.

Hier ook Ziggo in bridge gezet. Eigen router toegevoegd, (Asus 68) Toch op tweede verdieping wat instabiel wifi. Daar een oude Dlink router voormalig topmodel als AP ingericht en voor het raam gezet. Nu top bereik overal.

Grappig is dat ik mijn oude Dlink verkocht had en later spijt. Dezelfde via MP teruggekocht voor de helft als waar ik hem voor had verkocht.

Wij hebben in de camper een R36 router, daarmee log ik in op een netwerk en versterk het signaal.
Toen wij met de camper in Belgi? stonden, hadden wij betere ontvangst dan de eigenaar van de naast gelegen camping. De eigenaar heeft toen met ons meegelift om van zijn eigen WiFi gebruik te maken.
Nu we in Nederland zijn en een abo hebben van KPN log ik met de router in op de hotspot van de tel. van manlief. Zo heb ik een veel groter bereik.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan