BasBQ
Beef en Steak

Hoe PP injecteren

 

Tommybear1979

Kooltjesharker
Berichten
172
Beste allemaal,
Ik wil vrijdagavond starten met m'n eerste pulled pork op basis van recept van Noskos. Nu las ik dat je om de 5cm moet injecteren.
Ik heb daar wat Noob vragen over;
- Ik neem aan dat je de naald van bovenaf in het vlees steekt tot ongeveer halverwege
- Is de om de 5 centimeter dan een raster of een lijn? (Dus als ik een bovenaanzicht zou hebben van 20cm x 20cm krijg ik dan een raster van 4 x 4 = 16 gaatjes  of een lijn in het midden van 1 x 4 gaatjes.

Het betreft een procureur van ong 2.8kg. Dus ik denk hem donderdag de rubben/injecteren/inpakken. En dan vrijdagavond op de Bastard Large. Ik heb natuurlijk een FANTAST maar ook zo'n draadloze thermometer.

Mijn vrouw is niet zo van rooksmaak, dus ga misschien zonder rookhout doen. Hoe kijken jullie daar tegenaan?


 
Dat is in een raster zoals je zegt. 5x5 of 3x3 dat is niet heel spannend. Injecteer van boven naar beneden. Steek de naald erin en trek hem 0,5 cm terug. Daarna rustig injecteren terwijl je de naald uit het vlees haalt. Het hoeft niet op de cm precies hoor. Het gaat erom dat je de injectiemix verdeeld in het vlees.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Rookhout toevoegen is geen regel. Als je het niet wilt doe je het niet. Je zou ook een ander soort rookhout met een mindere zware smaak kunnen gebruiken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan