BasBQ
Beef en Steak

Hoe lang is vlees bruikbaar dat uit de vriezer komt?

 
 
 

Poetsertje

Pitmaster
Berichten
503
Ik haalde vandaag een cote de boeuf uit de vriezer.
Die heb ik een maand of 6 geleden gekocht.
Tijd om op te maken dus.
(ik probeer het niet langer dan een half jaar te bewaren)

Maar nu zag ik op de verpakking tot mijn schrik, verpakt en ingevroren op 1-10-2010!!

Kan ik er nog wat mee, of is dit echt te lang gelden....

Gewoon maar ontdooien en bakken? of kan het kwaad??

Jullie input is welkom
 
interressant, ga het volgen
 
Het lang invriezen zal de cellen van je vlees niet heel erg ten goede komen, maar waarschijnlijk is hij voordat jij hem kocht heel diepgevroren geweest. Ik zou hem gewoon ontdooien en en ruiken. Als het goed ruikt kun je hem gewoon bereiden. En anders "When in doubt, throw it out!".
 
Als ik vanaf morgen niet meer op het forum langs kom.......

Ik houd jullie op de hoogte......hoop ik :(
 
Als je twijfelt gewoon weggooien!
 
Rustig laten ontdooien,daarna het vlees laten ademen en dan ruiken.
Je weet dan zelf wel of het goed ruikt of niet.
En bij twijfel weggooien.
 
Ik heb dit ooit nagevraagd en mij is toen verteld,dat je afhankelijk van de vleessoort en hoe het ingevroren is het je bij -18  3 tot 6 maanden kan bewaren zonder merkbaar kwaliteitsverlies, hierna gaat de kwaliteit achteruit dus 2 jaar kan ook nog maar de smaak en textuur zal niet meer hetzelfde zijn. Verder inderdaad gezond boerenverstand gebruiken dus als het vreemd ruikt eerst je vrouw laten proeven  :p
 
Boldeagle zei:
Ik heb dit ooit nagevraagd en mij is toen verteld,dat je afhankelijk van de vleessoort en hoe het ingevroren is het je bij -18  3 tot 6 maanden kan bewaren zonder merkbaar kwaliteitsverlies, hierna gaat de kwaliteit achteruit dus 2 jaar kan ook nog maar de smaak en textuur zal niet meer hetzelfde zijn. Verder inderdaad gezond boerenverstand gebruiken dus als het vreemd ruikt eerst je vrouw laten proeven  :p

laten onze vrouwen dit maar niet lezen.LOL
 
Als het stuk vlees eerst gevacumeerd is kan het heel lang in de vriezer liggen.
Maar als het niet lekker ruikt niet aarzelen weg er mee naar de hond van de buren want als die het op eet was het nog goed.
 
Ontdooien niet buiten de koelkast gedaan.
Gisteren mocht ik eindelijk toe tasten...

Hij woog een mooie 500 gram maar daar zit natuurlijk ook het bot en het vet bij.
Keurig in vacuum en bij het openen.......niets.
Geen gek luchtje, geen groene wolken en geen beesten die uit het gebeuren vlogen.

Prachtig stukje vlees, even gebakken in de pan (sorry ik was pas om 20.15 uur thuis)
Voordeel: de rest had al gegeten.....HIJ WAS VOOR MIJ!!!

Niets mis mee, hij smaakte zalig.

Volgende keer weer op de Q met foto's

Oja......de rest van het gezin kwam weer spontaan aan tafel zitten.
Papa????

Zucht.

  :-*
 
Dat is mooi,zou zonde geweest zijn als je hem had weg moeten gooien.
 
Fijn dat je er nog steeds bent ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan