BasBQ
Beef en Steak

Hoe lang is een ingevroren procureur houdbaar

 
 

nicky

Stoker
Berichten
409
Ik heb net een procureur uit de vriezer gevist. Het is een vacu?m verpakte van de makro en die heb ik vorig jaar in mei ingelegd. Gaat deze nog smaken of zal ik voor de zekerheid maar gewoon een nieuwe kopen? Ik hou niet van verspilling dus als het puur een wat mindere smaak is dan zet ik gewoon wat extra saus op tafel :)

Als je er ziek van kan worden gooi ik hem snel in de kliko...
 
Je weet het pas als ie ontdooid is.
Dan kan je de ruik test doen.
 
Ik lees op internet:

In de diepvriezer ( -18? tot -20?C) kunt U zelf ingevroren vlees en vleeswaren, gemiddeld 1 tot 6 maanden gemakkelijk bewaren. Daarna loopt de kwaliteit terug. Omdat vet ranzig kan worden, zijn de vette soorten vlees minder lang te bewaren. Producten waarin zout verwerkt is (zoals slavinken, hamburgers, verse worst en andere vlug klaar- artikelen) kunnen nog veel sneller ranzig worden en zijn daarom minder lang houdbaar. Als U industrieel bereide en gevroren producten koopt, staat er altijd een duidelijke houdbaarheidstermijn op de verpakking.
 
Gewoon laten ontdooien en dan even checken. Ik denk dat er niets mee aan de hand is.
Wil je het echt zeker weten, snij je een stukje af el doe het even in de magnetron. Dan ruik je direkt of het niet goed is.

Zorg dat je vriezer ingesteld staat op min 21 graden. Dat scheelt aanmerkelijk.
 
ik eet ook wel eens dingen die langer dan een half jaar in de vriezer gelegen hebben... als het niet lekker meer is gooi ik het weg.

het heet tenslotte 'tenminste houdbaar tot', niet 'verandert gegarandeerd in een krioelende massa ziektekiemen op'  ;)
 
Komt bij dat vacu?m verpakt voedsel alweer veel langer houdbaar is in de vriezer
 
Hoe kun je zo'n mooi stuk vlees nou (een jaar lang) in de vriezer gooien....

Maar een jaar, vind het voor vlees behoorlijk lang...
Ziek zal je er niet snel van worden, maar de smaak zal er niet beter op geworden zijn.
 
Indien goed vacuum verpakt en in de vriezer opgeslagen zal er niks mee aan de hand zijn. De 2 grootste oorzaken van chemisch bederf zijn blootstelling aan licht of lucht... Ik zou hem nog best eten!
 
Marieken zei:
ik eet ook wel eens dingen die langer dan een half jaar in de vriezer gelegen hebben... als het niet lekker meer is gooi ik het weg.


Jep, dat snap ik heel goed en zo denk ik er ook over. Het zou alleen klote zijn als hij WEL door de reuktest komt en NIET door de smaaktest. Dan heb ik de hele dag gewacht op lekker vleesch en dan kan ik nog naar de patakraam :p :D  :-S
 
Hey, ik heb ze ook in de vriezer gehad 10 kilo.....Was toen een aanbieding bij de Makro. Ik heb de laatste 2 kilo moeten weggooien na twee maanden in de vriezer. Ze roken nog goed.
Alleen waren ze heel erg droog. Als je ze ontdooit zie het pas, heel erg touwerig vlees is het dan...

Wacht niet te lang. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan