BasBQ
Beef en Steak

hittescherm

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623
Voor het indirect grillen en roken heb ik een tijdje de kolenbak met bakstenen afgeschermd.
Vandaag een nieuw plaatje gemaakt. Neemt minder ruime in.
De waterbak/lekbak komt van IKEA

Op de laatse foto nog een knutselstukje voor de probe. Goedkoper en beter werkbaar als de echte "probehouders".

IMG_3598.JPG


IMG_3597.JPG


IMG_3599.JPG
 
Mooie modificaties, bedankt voor het delen
 
Dag Frits,
Is nog niet perfect. Ga, als dit lukt, nog een nieuwe maken voor verschilende posities en nauwer aansluitend aan de ketelwand.
 
Handig ook die zelfgemaakte probe-houder, ook maar zoiets verzinnen tot m'n 'echte' thermometer besteld kan worden. :)
 
Mooi gemaakt, ik had ook nog een plaat onder de waterbak gemaakt voor een nog betere luchtstroom door de briketten.

 
Laatst bewerkt:
Mooi gemaakt, ik had ook nog een plaat onder de waterbak gemaakt voor een nog betere luchtstroom door de briketten.

Klopt. Dat ben ik nu ook aan het (laten) maken. Wat zit er in dat alu folie ?
 
Straat klinker om het even overeind te houden voor de foto normaal staat op die plek de waterbak anders valt het plaatje om.
 
Straat klinker om het even overeind te houden voor de foto normaal staat op die plek de waterbak anders valt het plaatje om.
aha snap., ik ga dit laten lassen of laten zetten. Moet eea nog ff inmeten en een malletje maken.

Op eoa engelse website heb ik een ontwerp gezien met een geïntegreerde waterbak tegen het vertikale deel.
 
aha snap., ik ga dit laten lassen of laten zetten. Moet eea nog ff inmeten en een malletje maken.

Op eoa engelse website heb ik een ontwerp gezien met een geïntegreerde waterbak tegen het vertikale deel.

Dan wordt het een soort Slow ‘n Seer:
5a9397c26d493ad356c56c5d932e50a9.jpg
 
aha snap., ik ga dit laten lassen of laten zetten. Moet eea nog ff inmeten en een malletje maken.

Op eoa engelse website heb ik een ontwerp gezien met een geïntegreerde waterbak tegen het vertikale deel.
Lassen is heel mooi maar ik had het dan uit moeten besteden en omschreven manier gaat het ook 'k zal eens kijken of ik nog een plaatje heb.

Op deze manier, de oven schaal staat tegen de verticale plaat aan werkt dus ong het zelfde

B.B.Q. Smoke 002.JPG
 
Ik heb iets gelijkends gemaakt voor mijn bbq. Met een keramische tegel als firewall.

IMG_20200717_160929192_HDR.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan