Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nog nooit een gas bbq gehadIn een van je eerder posts ligt je plancha op een gasbbq, wellicht dat je wat minder gas kunt geven?
Ik heb altijd direct ,zou je plancha indirect dan wel genoeg opwarmen?Ligt de plancha direct of indirect boven vuur?
Nog nooit een gas bbq gehad
Nee sorry,bbq,en is bij mij met kolen
Dat is toch ook de bedoeling met een smashburger, loeiheet en supersnel (1 minuut per kant)?Waneer ik mijn smash burger op de plancha doe dan moet ik alles vreselijk snel doen want de plaat is bloedje heet.
Je moet dan wel oppassen dat het bedoelde effect, krokante kostje, niet overcooked van binnen (tenderness) verloren gaat.Is er een manier om de temperatuur wat lager te houden?
Het is echt binnen 20 sec dat het klaar is,valt bijna niet tegenop te rennen,snap dat t heet moet maar iets meer controle zou prettig zijnIk probeer het vuur zoveel mogelijk echt onder mijn plancha te houden en de plancha zo neer te leggen dat je hem goed kan "benaderen".
Daarbij doe ik ook zoveel mogelijk de dome dicht om te voorkomen dat het vuur op de loop gaat.
Ik "interpreteer" je probleem dat je geen moeite hebt met de plancha maar vooral met de hitte die er langs gaat?
Zoals @Ewald zegt het is wel echt Hot&Fast. Ga je te laag dan is dat effect weg.
Als je de onderste schuif dicht(er) zet beperk je de trek van onder uit als je de dome veel open hebt.20 seconden klinkt wel erg kort.
Als je een infraroodthermometer hebt zou je kunnen kijken hoe heet hij wordt. Volgens mij is 200 graden wel genoeg.
De temperatuur kun je beperken door minder brandstof te doen, of andere brandstof. Briketten worden minder heet dan houtskool.
De luchttoevoer beperken is meestal lastig, omdat smashburgers zo snel gaan.