Beef en Steak

Hill Country Sausage

Ziet er goed uit. Het eerste hulpmiddel tegen droge worst is de 10% vocht die je toevoegt en daarna kneden kneden kneden. Als je denkt dat je genoeg gedaan hebt ben je op de helft. Het worst deeg moet als een soort bal aan je handen blijven plakken.  Dan pas is ie goed. En zelfs dan gewoon ff lekker doorkneden.

Het helpt echt!

Verder hele mooie worst!

Boel0037 zei:
Het eerste hulpmiddel tegen droge worst is de 10% vocht die je toevoegt en daarna kneden kneden kneden. Als je denkt dat je genoeg gedaan hebt ben je op de helft. Het worst deeg moet als een soort bal aan je handen blijven plakken.  Dan pas is ie goed. En zelfs dan gewoon ff lekker doorkneden.

Het helpt echt!

Verder hele mooie worst!

Helemaal mee eens. Door het vele kneden en het zout moeten de eiwitten loskomen die voor de binding gaan zorgen. Hoe grover de structuur, hoe langer het duurt voor je een goede binding hebt. Ook als je machinaal worst maakt staat de menger zo een half uur te draaien. Misschien, als de hoeveelheid niet te groot is, kun je hem in een mixer met deeghaken laten draaien.

En bedankt h? Bert, nu heb je me dus een reden gegeven om een Kitchenaid te kopen! >:( >:( >:( >:(

;)

Nosmo zei:
En bedankt h? Bert, nu heb je me dus een reden gegeven om een Kitchenaid te kopen! >:( >:( >:( >:(

Logische volgende stap na een primo :D :D :D :D

;)

Precies mijn idee :D En ik heb een zwaardere mixer op mijn lijstje staan omdat ik ook mijn brooddeeg er in wil maken :D Bedankt hoor! ;)

Een must voor iedere bbq-er, je eigen worsten maken!

Terug
Bovenaan Onderaan