Beef en Steak

Hill Country Sausage

noskos

Administrator
Forumleiding
Een klassieker uit Texas, in het midden van de staat heb je de regio die ze Hill Country noemen vanwege de heuvels daar. De plek waar de Duitse en Oost-Europese immigranten neerstreken. Die begonnen hun Meat Markets, gewoon grote slagerijen en van de afsnijdsels maakten ze worsten die ze rookten. De slagerijen werden restaurants en de worsten staan daar nog steeds op het menu. Veel van de bekendste BBQ restaurants zitten in deze regio, denk aan Salt Lick, Kreuz Market, Smitty's en Black's. Worst is naast Brisket ??n van de Texaanse barbecue gerechten.

E?n van de dingen die anders is aan deze worsten is dat er een deel rundvlees in gaat. Ik heb geprobeerd deze worst na te maken. Qua smaak was hij erg lekker, maar hij was droog. Dat heeft vast te maken met het feit dat mijn rundvlees vrij mager was en het varkensvlees niet zo heel vet.

Heb ook geleerd dat het in je eentje niet zo makkelijk is. Dat ik die rondjes niet goed voor elkaar krijg en dat een stopbus heel handig is voor het vullen, met mijn elektrische vleesmolen is het toch een aardige strijd...

hillcountrysausage-1.jpg

hillcountrysausage-2.jpg

hillcountrysausage-3.jpg

hillcountrysausage-4.jpg

hillcountrysausage-5.jpg

Natuurlijk geserveerd met de Sea Side Smokers Award Winning Potato Salad, Mike :D

droog of niet droog, ze zien er in ieder geval heerlijk uit.
en die salade is zoooooo lekker  :)

heb je niet een beetje veel gemaakt voor twee personen? *hint*

Heb zelf (nog) geen worsten gedraaid,maar als die van mij er zo uit komen te zien doe ik het ervoor!!
Lekker hoor!!  :)

structor zei:
Je worst ziet er goed uit  ::)

noskos zei:
Dat ik die rondjes niet goed voor elkaar krijg en dat een stopbus heel handig is voor het vullen
Maar hoe vaak ik dit als niet worst expert ook lees, ik snap dat niet.

Met de rondjes bedoel ik van die rookworst rondjes, met zo'n touwtje ertussen. En een stopbus is een apparaat om makkelijk worst mee te vullen. Duidelijker zo?!?

Big-T zei:
heb je niet een beetje veel gemaakt voor twee personen? *hint*

Twee personen? Dat is lang geleden dat er hier maar twee personen eten hoor. Er is een vaste schare fans die aanschuift iedere dag, soms ??n, meestal twee en ook nog weleens drie extra eters.... Bovenop de vaste twee ;)

Nou ziet er toch behoorlijk uit die rondjes. Wat ik graag zou leren is het betere vlechtwerk van worsten, dat is een handigheidje waarbij je de worsten in paren of in drie?n portioneer en deze strengen zo weg kan hangen om te drogen en of te roken.

noskos zei:
Twee personen? Dat is lang geleden dat er hier maar twee personen eten hoor. Er is een vaste schare fans die aanschuift iedere dag, soms ??n, meestal twee en ook nog weleens drie extra eters.... Bovenop de vaste twee ;)

verdomme ;)

Ziet er toch wel erg goed uit Dennis.

Dat van die rondjes knopen dat kan ik alleen maar bevestigen, ik zit er ook altijd mee te klooien. Ik heb laatst een filmpje gezien van een slager die ook even rookworsten aan het knopen was met de hand. Die had er nog geen twee tellen per worst voor nodig, er zal wel weer een geheim slagers knoopje voor zijn!  ;)

noskos zei:
Natuurlijk geserveerd met de Sea Side Smokers Award Winning Potato Salad, Mike :D

Ik zal binnenkort het recept plaatsen met foto's

graag, zat er al op te wachten  ;)

Mooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooieeeee worst heb jij Dennis

:o  ::)  8)

Die worst ziet er heerlijk uit, dat zou ik zeker lusten!

Ik meen me te herinneren dat de vultuit van deze machine recht is, ik heb een setje vultuiten van de porkert, en die lopen taps toe, dat maakt het vullen makkelijker, en die passen ook op deze machine.

Terug
Bovenaan Onderaan