Beef en Steak

High maar niet zo fast.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.407
Laatst had ik een feestje en was het idee om Giros te maken aan het spit.
Door de slechte voorbereiding en regen is dat eigenlijk niet gebeurd.

Vandaag was de herkansing voor een feestje van een vriend.

5 kilo giros gehaald bij de groothandel

BAD180C5-11F0-41C6-BB9A-565C4D2CFFF9.jpeg


Duurt een goede twee dagen om te ontdooien,maar dat wist ik van de vorige keer.

Heb een split grill opstelling in het ei proberen te maken.

IMG_3892.jpeg


En daarna het vlees keurig aan het spit en het ei op 200C

IMG_3894.jpeg


En dan is het wachten tot de buitenkant gaar is.

IMG_3901.jpeg


Spies eraf en de buitenkant eraf snijden.

IMG_3902.jpeg


De giros in een bak om warm te houden op de Treager.

IMG_3904.jpeg


En dat herhaalt zich dan een aantal keer

IMG_3907.jpeg


IMG_3911.jpeg


56544C7F-4778-4A47-AC51-5727DB1605AE.jpeg


Totdat de vleespennen niet mee in het vlees zitten en het vlees dus niet meer draait. Dat laatste gedeelte nog even een tik in de pan gegeven om boven de 70C te komen.
Nu is het opgehaald. Straks een lekkere Griekse pita met Giros.

Ben bijna drie uur in de weer geweest, het is dus niet zo snel. Je zou de lapjes ook los kunnen grillen en dan in reepjes snijden, zoals beschreven op de site van Dennis, maar dit heeft ook wel wat.

Bedankt voor het kijken.
 
Ziet er goed uit..en wat heb je gedaan met het resultaat? Schoteltje met frietjes of een heerlijke pita met Tzatziki?
 
Ben wel benieuwd bij welke groothandel je dit kan halen? Ziet er leuk uit voor een feestje:)
 
Lekker zeg!

Wat een multiculturele kookgebeurtenis zeg.

Kolenmandjes van de weber, een joetisserie op de green egg, warmhouden op de treager, tikken in de pan.

In ieder geval genoeg apparatuur om uit te kiezen. 😂😂
 
Heerlijk hoor, smeerde je hem ook tussendoor ook in .
 
Ziet er lekker uit zeg, Hier kan menig restaurant niet aan tippen. Mooie opstelling in de egg, had ik nog niet gezien zo (weer wat geleerd). :D
 
Ziet er heerlijk uit Frits.
 
Welnee, er komt genoeg vet uit, insmeren is niet nodig.
Niet voor het uitdrogen maar meer smaak toevoegen, maar geloof meteen dat het sterk genoeg in de kruiden zit .
 
Er hoeft geen smaak toegevoegd worden behalve de Maillard reactie aan de buitenkant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Ik vind dit de enige manier. Heerlijk zo.
Ook eens met een maat tijdens een feestje gemaakt. Elke keer mooi 3 tot 5 broodjes eraf en weer even wachten. Uiteindelijk iedereen geweest en een paar een tweede ronde. Heeft ook wel wat.

Lekker Frits.
 
Goede ideeën heb je! Gyros staat zeker op het lijstje, maar eerst een spit en iets om de kolen aan de zijkant te houden.
 
Ziet er weer goed uit Frits. Zie dat van alles en nog wat middels "code-mixing" gebruikt is.

Vraag? Stook jij ecobrasa in de BGE ?
 
Hoi Peter, normaal gesproken gebruik ik houtskool in het ei. Houtskool in die bakjes werkt niet fijn, ecobrassa wel vandaar de keuze
 
Terug
Bovenaan Onderaan