Beef en Steak

Hier ook Mississippi style Pulled Beef

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jet
  • Startdatum Startdatum
 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.876
Deze stond al op mijn verlanglijstje toen ik de versie van @noskos had gezien op zijn blog in 2020.
Echter was ik hem een beetje vergeten, wat stom want dit is ontiegelijk lekker :love:
Gelukkig werd mijn geheugen weer opgefrist door Genootschaps-lid @Steen die deze 3 weken geleden hier ook al plaatste.
Er lag nog een waardebon van Beef & Steak hier in een laadje te verstoffen, dus hiermee oa een hele mooie USA grainfed Chuck Roast besteld.
Filmpje van noskos (Mississippi-stijl pulled beef uit de Dutch Oven) nog even bekeken https://www.bbq-nl.com/pulled-beef-uit-de-dutch-oven/
waar ook het linkje staat naar het filmpje van Malcom Reed (Mississippi PoBoy)

Vlees licht gekruid met Fleur de Sel en Lampong zwarte peper Barbecue op 135 graden C. 2 blokjes appel rookhout van ieder 20 gram, toen mocht de Chuck Roast 2 uur indirect op de BBQ.

Vervolgens mocht de chuck roast in de French-Oven ;) met de juspoeder, ranchdressingpoeder, ingelegde groene pepertjes + 2 EL. opgietvocht en 1 stick boter
Deze mocht nog 3 uur sudderen. (na 2 uur een check gedaan en nog te taai, na 3 uur botermals)
1 stick boter = 113 gram.

Pullen ging super makkelijk zonder problemen met 2 vorken uit elkaar kunnen trekken wat van de jus toegevoegd en de pepertjes fijngesneden erdoor op een vers stokbroodje met wat plakjes jong belegen kaas. In het filmpje van Malcom viel mij op dat dat hij plakjes kaas op het stokbrood deed, dit deed hij niet alleen voor de smaak maar ook om te voorkomen dat de jus in het vlees het broodje sompig maakt.

Wat is dit geweldig lekker, ik heb me ervan moeten weerhouden om het restant van de Jus in een kommetje als dipsaus te gebruiken.
Dit is een blijvert!

DSC_3447.JPG


DSC_3452.JPG


DSC_3458.JPG


DSC_3466.JPG


DSC_3473.JPG


DSC_3476.JPG


DSC_3478.JPG


DSC_3479.JPG


DSC_3482.JPG


DSC_3487.JPG


DSC_3490.JPG


DSC_3494.JPG


DSC_3496.JPG


DSC_3501.JPG


DSC_3503.JPG


DSC_3506.JPG


DSC_3516.JPG


DSC_3523.JPG
 
Dat ziet me er toch weer een partij lekker uit! Wordt tijd voor mijn aangepaste versie op YouTube. En die komt hier aardig bij in de buurt 😁
 
Dat zijn nog eens mooie foto's! Ziet er geweldig uit, moet ook op mijn lijstje.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jet
Ziet er heerlijk uit. Ga ik zeker een keer proberen. Mooi verhaal met duidelijke foto's. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Nou Jet, je bent niet de eenige die dit nog niet had gemaakt! Ik heb dit weekend voor eerst Pulled Chicken gemaakt 😊 en nu ik dit lekkere recept zie ga deze op de to do lijst 👍🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Ziet er goed uit Jet! Die moet ik ook snel eens maken. 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Seau de Jeau... wat een zalig broodje!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Dat ziet er goed uit! Hoeveel broodjes haalde je uit die 1.25kg? Ik heb binnenkort iets te vieren en dit spreekt me wel aan 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Dat ziet er goed uit! Hoeveel broodjes haalde je uit die 1.25kg? Ik heb binnenkort iets te vieren en dit spreekt me wel aan 😁

Marc, dit is voor 6 porties, 6 pistoletjes moet makkelijk kunnen

Wij hadden 1 heel vers stokbrood (Jumbo) waarvan we de kontjes hadden afgesneden en iets uitgehold dit stokbrood gehalveerd en met vlees belegd. maar we hadden zeker meer dan de helft over. Daar gaat iets anders moois mee worden gemaakt misschien wel een English Pie achtig iets.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Marc, dit is voor 6 porties, 6 pistoletjes moet makkelijk kunnen

Wij hadden 1 heel vers stokbrood (Jumbo) waarvan we de kontjes hadden afgesneden en iets uitgehold dit stokbrood gehalveerd en met vlees belegd. maar we hadden zeker meer dan de helft over. Daar gaat iets anders moois mee worden gemaakt misschien wel een English Pie achtig iets.
Heb zelf ook nog een portie vacuum in mijn vriezer zitten, een pie of bitterballen lijken me leuke alternatieven voor dergelijke restjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
@Jet . Ziet er weer zeer likkebaardend lekker uit.
Mooie gelakte nagels tov de handschoentjes van @Ewald.
Lekker.
 
  • Haha
Waarderingen: Jet
Lekker! Mooi gelukt zo te zien. Ook leuk reportage met je foto's. Top👌
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Nou Jet, je bent niet de eenige die dit nog niet had gemaakt! Ik heb dit weekend voor eerst Pulled Chicken gemaakt 😊 en nu ik dit lekkere recept zie ga deze op de to do lijst 👍🏻

Niet te lang mee wachten om te maken, dit smaakte echt fantastisch 🥰

Dat ziet er goed uit! Hoeveel broodjes haalde je uit die 1.25kg? Ik heb binnenkort iets te vieren en dit spreekt me wel aan 😁

Jij/jullie gaan dit echt heel lekker vinden.
Ik zou de volgende keer alleen wat meer pepers gebruiken bij het vlees sudderen of fijn gesneden jalepeno over het vlees op het broodje doen voor een klein beetje meer pit 😉

@Jet . Ziet er weer zeer likkebaardend lekker uit.
Mooie gelakte nagels tov de handschoentjes van @Ewald.
Lekker.

Hahahaaaaaaaa dat zijn niet de handen van Ewald met de handschoentjes maar van mij, zover ik weet heeft Ewald geen knal roze trainingsbroek 😆
 
Niet te lang mee wachten om te maken, dit smaakte echt fantastisch 🥰
Jet! Ik kom uren in een dag tekort met al dat lekkers hier op het forum wat ik nog wil maken. Deze staat op het lijstje om te maken🤗 maar met stip op één staat nog altijd de Francesinha😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan