BasBQ
Beef en Steak

Hickory, Pecan, Mesquite waar te koop

meinonA

Stoker
Berichten
274
Hallo allemaal,

Ik heb een drum smoker die geschikt is om boven een houtvuur vlees klaar te maken.
Nu zie ik op veel Amerikaanse YouTube kanalen dat veel mensen eerder genoemde houtsoorten als openhaardhout blokken hebben. Zijn deze hardhoutsoorten ook ergens in Nederland verkrijgbaar?
Ik kan ook Nederlands eik gebruiken, maar ik ben eigenlijk benieuwd naar die Amerikaanse rooksmaken. Vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Ik ben heel benieuwd naar de reacties die komen gaan en ga vol interesse je topic volgen...... Hickory is wel als chunks goed verkrijgbaar de laatste tijd maar Pecan en Mesquite ben ik nog niet tegengekomen laat staan in grote stukken.
 
walnoot schijnt vergelijkbaar te zijn met mesquite, daar heb ik nog wel flink wat van liggen
 
walnoot schijnt vergelijkbaar te zijn met mesquite

Walnoot en Hickory kun je met elkaar vergelijken, Mesquite is echt heel anders en heel typisch. Geeft een veel stevigere en wat zurige toets.

Je zou misschien kunnen stoken met Nederlandse houtsoorten die hier makkelijk en goedkoper verkrijgbaar zijn en dan wat blokjes rookhout erbij doen voor die geur?
 
Walnoot en Hickory kun je met elkaar vergelijken, Mesquite is echt heel anders en heel typisch. Geeft een veel stevigere en wat zurige toets.

Je zou misschien kunnen stoken met Nederlandse houtsoorten die hier makkelijk en goedkoper verkrijgbaar zijn en dan wat blokjes rookhout erbij doen voor die geur?
Je hebt helemaal gelijk, wist ik ook wel šŸ˜…
 
Wel Mesquite chunks kunnen vinden:

 
Rookplankje.nl heeft een zeer uitgebreid assortiment aan rookhout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan