BasBQ
Beef en Steak

Hi Q coco ervaringen?

 
 

Richard

Stoker
Berichten
261
e1a52e91015c1d2a8647a8d24e3f560a.jpg

Ik heb bij V&R deze gekocht omdat ik zulke goede verhalen over cocos hoor.

Gister en vandaag een drukke dag met voorbereiden voor zaterdag maar de temp is lastig hoog te krijgen, ligt dat aan mij of aan de cocos briketten?? Ik heb een UDS.

Als ik bij TC Overvecht Lisse een 10 kilo zak briketten haal voor een tientje heb ik wel meer as maar doe er wel langer mee en ze kunnen heter branden.
Deze waren dubbel zo duur maar gaan voor mijn gevoel minder heet en lijken sneller op te zijn.
Hebben jullie ervaring met deze ? Of andere cocos tubes

Groetjes Richard J

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik ken deze niet maar de ene kokosbriket is zeker de andere niet. Had altijd Flamy kokosbriketten, en deze waren altijd top, maar ze zijn niet meer goed te krijgen. Toen ook andere kokosbriketten gekocht (weet het merk niet meer) en die waren ook niet heet te krijgen.

Nu overgestapt naar Ecobrasa, deze zijn wel weer goed!
 
Gisteren spareribs gemaakt en de staven gewoon op een berg en er een volle starter bovenop en dat ging wel goed.  De hele dag heeft de UDS rond de 120 gezeten en wel 12 uur aan gestaan.
Denk we dat er een goeie 5kilo in heeft gelegen, straks kijken wat er over is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Gebruik ze in mijn weber, maar ze bevallen mij erg goed.
Temperatuur is zeer constant. Heb inmiddels 2 x PP met gemak kunnen maken. Ook ribs en kip gaat prima.
Gebruik zelf niet vaak hoge temperatuur, maar heb gemerkt dat 200 gc indirect op het rooster geen probleem is. Moest er een paar briketten uithalen om de temperatuur te laten zakken.
Wellicht dat de wijze van stapelen wat uitmaakt voor de temperatuur?
 
boom zei:
Gebruik ze in mijn weber, maar ze bevallen mij erg goed.
Temperatuur is zeer constant. Heb inmiddels 2 x PP met gemak kunnen maken. Ook ribs en kip gaat prima.
Gebruik zelf niet vaak hoge temperatuur, maar heb gemerkt dat 200 gc indirect op het rooster geen probleem is. Moest er een paar briketten uithalen om de temperatuur te laten zakken.
Wellicht dat de wijze van stapelen wat uitmaakt voor de temperatuur?


Ik denk dat niet de hoeveelheid of de manier van stapelen van je briketten de temperatuur bepaalt maar je lucht (zuursof) regeling.
V.n. de onderste schuif , boven bijna altijd geheel open.
 
Afgelopen zaterdag pp gemaakt met hi q briketten en dit keer op temperatuur en hoeveelheid gelet.
Begon met 14 hete staven, maar dat was duidelijk teveel.
Dus ik denk dat hoeveelheid wel wat uitmaakt  ;)  :)
7 hete staven bleek genoeg om de pp tot 70gc op te warmen. Daarna aangevuld met 10 staven. Dat was genoeg.
Wat ik wel prettig vind is de grootte van de staven, ze zijn makkelijk te verplaatsen en ik weet voor de volgende keer precies hoeveel ik er nodig heb. :)

 
Kan iemand mij vertellen hoe je ze moet stapelen zodat
Ik een mooi constante temp krijg.

Groetjes walter
 
Terug
Bovenaan Onderaan