BasBQ
Beef en Steak

hi ik ben Marieken en

hallo Marieken, van harte hier!
 
Nou. Pff. Jongejongejongejonge.

Heb dus n?t de 'homp' van de barbecue getrokken. Wacht, laat ik het even goed vertellen.

Ik was dus in mijn enthousiasme om 11 uur 's ochtends begonnen aan een pulled pork. Ik had om 2 uur afgesproken bij de verjaardag van een vriend. Ik dacht, als het niet klaar is, laat ik het achter en dan warm ik het nog wel een keertje in mijn oven tot de goede temperatuur en dan zie ik wel. Nou, zo ging het niet.

Om kwart voor twee zaten we op 76 graden. Temperatuur was al behoorlijk gestagneerd, ook al was het een klein stukje varkenschouder (ik gok een kilo, max anderhalf). Maar mijn man WEIGERDE het van de barbecue te halen. Nee nee, dit gingen we afmaken! Dus, wij met mijn verjaarskado (de ondertussen gebakken key lime cheesecake) naar het feest, en manlief ging na anderhalf uur naar huis om het vlees te checken (kolen opgepord). Na nog een anderhalf uur had iedereen op het feest het verhaal wel meegekregen, en werd gesommeerd het stuk dan maar even op te dienen. Het was nu ook klaar, dus hopsakee mee naar de party en gelijk maar de vuurproef.

Ja ik ben dronken, en ja het was een feest dus de stemming zat erin, maar wat een bizarre ervaring was dat. Er werd aangevallen. Nee echt, AANGEVALLEN. Alsof deze mensen (die al waren gef?teerd met quadruple chocolate cake, cheesecake, rijkelijke kaasplateaus, Bas Famous BierBallen, Nigella's ribs&chicken en bergen ander voer) al maanden niet gegeten hadden. Als een kudde rascarnivoren die levenslang op sla hadden moeten leven werd de pork uiteen gescheurd nog voor wij die fatsoenlijk konden ronddelen. Er waren een man of tien en in 5 minuten was alles weg en werden we aan alle kanten verhoord over het recept.

Pfew.

Voor herhaling vatbaar. Wat een onthaal in slow cooking barbecue land. Ik ben behoorlijk onthutst.
 
Geweldig verhaal  :p Heb je er toevallig foto's van?
 
;D ;D
Met jouw schrijfstijl moet je aan een BBQ-boek beginnen. Als schrijver dan, h?....
Nu al. Meteen, eigenlijk. Waar is het te koop?

Ennuh: welkom hier!
 
ik moet nog even kijken hoe dat werkt, foto's... via een publiek webbased album linken vermoed ik? even picasa afstoffen... er zijn inderdaad wat snapshots. onder andere van mijn uberkikke brikettenstarter (tm ikea)
 
Marieken zei:
ik moet nog even kijken hoe dat werkt, foto's... via een publiek webbased album linken vermoed ik? even picasa afstoffen... er zijn inderdaad wat snapshots. onder andere van mijn uberkikke brikettenstarter (tm ikea)
Je kunt foto's linken met b.v. Photobucket. Werk uitstekend. Kun je meteen je 'uberkikke brikettenstarter' tonen!
 
Een van de leukste binnenkomers die ik mij kan heugen  :D
Helemaal top, en helemaal Welkom.
Nu nog de foto's Marieke (maar dat komt wel goed denk ik)

Mac
 
Ge wel dig! Nu nog foto's en dan kan je niet meer stuk!
 
Haha mooi verhaal! Een nieuwe passie geboren? ;)
 
Marieken, dat heb je mooi voor elkaar! Ik vind het een geinig beschreven bakavontuur. Ik zeg: meer!

Groeten van Jeroen
 
Welkom op het forum!
Je beschrijft het trouwens erg leuk :)
 
Leuk om te lezen dat het zo goed bevallen is en dat je man ook meteen "om" is
 
Geweldig ! :D

Welkom bij dit fijne Genootschap !
 
Boldeagle zei:
Leuk om te lezen dat het zo goed bevallen is en dat je man ook meteen "om" is

Oeoeoeh gevaarlijk. Mannen met BBQ aspiraties zijn heel duur in het onderhoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan