BasBQ
Beef en Steak

Hi Di Ho Bbq-Genoten

 
 

Sticky Fingers

Pitmaster
Berichten
587
Hoi Allemaal,

Ik ben Roy en kom uit het zonnige zuiden des lands ( Bunde ) ik ben 42 jaar en eigenlijk pas sinds begin vorig jaar helemaal bezeten van het bbq virus.

Ik was al helemaal gek van koken maar dan op het fornuis. Ik heb vorig jaar de stap gezet naar een kamado ( grizzly elite large )
Man man man wat een ellende heb ik gehad met die kamado. Na 4 x in 5 maanden tijd een nieuwe gekregen te hebben was ik er helemaal klaar mee. Ik heb toen mijn geld terug gevraagd en een mooie rooie Kamado Joe Classic 2 gekocht waar ik tot op heden veel plezier aan beleef.

Ook ben ik helemaal fan van het brouwen van bier ( Een lekker speciaal biertje gaat er dan ook wel in op zijn tijd ) Het is beter als al dat maaswater wat in een krat zit zullen we maar zeggen 🤓 Ik doe dit niet op grote schaal maar gewoon in een klein brouwketeltje van 30 liter samen met 2 vrienden,

Ik ben in het bezit van een Kamado Joe classic 2 ,Weber WGA,Letzq Spit ,Pizzasteen en een Rookoven om heerlijk zalm koud te roken of palling / makreel warm te roken.

Stiekem neus ik al meer als een jaar op dit forum en zie ik al jullie smakelijke avonturen voorbij komen. Ewalds verrukkelijke koud gerookte zalm met minder zout bevoordeeld en Jets Goddelijke Pastarami zijn al de revu gepasseerd de afgelopen maanden. Daarnaast zijn er al heel wat kippies, stukken vlees ,visjes en groenten op de bbq bereid.

Ook vind ik het leuk om eigen groenten te telen en dan voornamelijk allemaal verschillende peper soorten ( heerlijk om eigen peper van te maken ) en allemaal verschillende soorten tomaten om sausen van te maken.

IMG_2490.jpg
IMG_2225.jpg
IMG_2224.jpg
IMG_2457.jpg


Ook moet ik bekennen dat de smakelijke avonturen van Sander72 mij ertoe hebben aangezet om met charcuterie aan de slag te gaan ( de Coppa hangt mooi te drogen in de kast en het nagelhout was verrukkelijk ( zie foto’s )

IMG_3976.jpg
IMG_3971.jpg



IMG_4029.jpg
IMG_4074.jpg




Bij het zien van jouw bereiding van Piggies Galore kreeg ik kortsluiten Sander 😅 ik dacht dit moet ik eens maken! Die varkenskop op het rooster en erna in de ketel waren de bom 😜al waren ze thuis niet echt gecharmeerd van de varkenskop, maar man! wat was dat leuk om te maken en de geuren die door de tuin walmende waren om te kwijlen.
Ik heb mijn eigen draai aan het recept gegeven wat in het boek stond ( Hete kolen ) door er een smeuige rillettes van te maken die ik heb afgetopt met ganzenvet ( De foto's spreken voor zich :))
IMG_4013.jpg
IMG_4022.jpg
IMG_4025.jpg
IMG_4031.jpg
IMG_4026.jpg
IMG_4046.jpg


Ik kijk er daarom ook naar uit om op dit forum jullie smakelijke avonturen te lezen en inspiratie op te doen en hopelijk jullie mee te nemen naar mijn Bbq avonturen.

Santé!
Bbq - Genoten 🍻🥩
 
je hebt de smaak goed te pakken 👍🏻, welkom hier
 
Een echte bourgondier.
Vanuit de hobby koken naar de BBQ verhuisd, doet me deugt.
Welkom bij het Genootschap
 
Welkom Roy!

Wat een introductie zeg.
 
Een echte bourgondier.
Vanuit de hobby koken naar de BBQ verhuisd, doet me deugt.
Welkom bij het Genootschap

Danke Ewald!
Immers wat op een fornuis wordt gemaakt kan tenslotte ook op de bbq worden gemaakt is mijn gedachten.
 
Welkom Roy, veel plezier en inspiratie hier!

Maar dat zit wel goed zo te zien, fijn dat je erbij bent!
 
Welkom Roy! Dat is een binnenkomer zeg. Prachtige Foto's en mooi verhaal
 
Roy, welkom. Flinke en smakelijke intro.
Voorbeeld voor velen.
 
wat een binnenkomer, prachtig om te zien.
 
Danke alle!

Mijn hobby voor koken heeft zich de laaste 1,5 jaar verplaats naar de Bbq 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan