Beef en Steak

Hey

Nivekka

Tondelzoeker
Hey BBQ-ers,

Na wat rondneuzen op internet naar juiste DIY idee/projecten, kwam ik vaak in dit forum terecht. Dus vandaag maar ook ingeschreven en wellicht ideeen te kunnen delen :)
Dus.. Ik ben Kevin, bezit van een landmann black pearl en later ook nog een landmann egg mini (actie bij lidl) erbij gehaald voor low and slow om te experimenteren.

Jaartje terug was ik voor werk naar mijn hoofdkantoor in texas geweest en toen kwam ik in aanraking met low & smoke BBQ. Meer lekker uiteten ipv zelf bereiden.
In de covid19 periode kon het helaas niet meer, maar besefte dat ik nog een egg in huis had. Egg heb hooguit 2x gebruikt als direct bbq. Dus mooie tijd om te verdiepen.

Begon met zoeken naar plate-setter en kwam uiteindelijk met een gietijzer pan. Egg is vrij klein en laag, dus had ik een meubel nodig. Door tuin met veel kinderspullen kwam de keuze voor ikea roltafel en gelijk aangepast.

Afgelopen maanden heb ik 2x spareribs gemaakt, het wordt steeds beter, maar niet nog op gewenste niveau. En gister voor het eerst pulled pork. Smakelijk maar was met moeilijk te pullen. Issue met temperatuur, bleek hangen op 150 ipv gewenste 120 graden.
Vooral op temperatuur regelen is niet zo makkelijk dan de gevolgde online-workshops.
Nog veel te leren... en hopelijk ook van jullie :D

20200603_161028.jpg

20200531_174317.jpg

Screenshot_20200614-214328_Gallery.jpg

20200613_091537.jpg

20200613_145228.jpg

Hoi en welkom. Vast al gezien maar begin langzaam met opwarmen. Namelijk eenmaal warm koelen ze maar langzaam af. De onderste schuif is voor het groffe werk. 100 graden is ongeveer een kwart open en 200 is de helft open enz. De rozet boven is voor de fine tuning. Breng hem dan eerst naar stabiel 100. En ga dan spelen met de schuiven. Doe dit een keer als je niks gaat bakken. Dat scheelt stress

Vraagje. Mooi tafeltje is dat. Zelf gemaakt. Zelf gekocht en aangepast. Of gewoon gekocht. Succes maat.

Laatst bewerkt:
Hoi Kevin,
welkom bij het Genootschap.

Welkom bij het genootschap
Goed besef gehad dat je nog een Egg had, had anders nog ergen in. Een hoekje gestaan achter het kinderspeelgoed

Dank voor jullie verwelkoming :D

Vandaag schijnt de ineens hard, dus toch maar de egg aangestoken en proberen de temperatuur te "regelen".
Het is toch anders dan bij een grote eggs. Ik moest alles op een kiertje zetten om 110 graden te krijgen.

@OmeSlikkum Gekocht bij de ikea, daarna aangepast..
gat inzagen, beitsen en olieen. Zodat enigzins buiten kan staan ook als het ineens regent (zoals gister)

Welkom hier op het mooie forum Kevin

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dank voor jullie verwelkoming :D

Vandaag schijnt de ineens hard, dus toch maar de egg aangestoken en proberen de temperatuur te "regelen".
Het is toch anders dan bij een grote eggs. Ik moest alles op een kiertje zetten om 110 graden te krijgen.

@OmeSlikkum Gekocht bij de ikea, daarna aangepast..
gat inzagen, beitsen en olieen. Zodat enigzins buiten kan staan ook als het ineens regent (zoals gister)
Top ga ik is naar kijken voor mijn compact :)

Welkom hier Kevin!

Terug
Bovenaan Onderaan