BasBQ
Beef en Steak

Hey hallo!

dijkies

Tondelzoeker
Berichten
4
Hey bbq genootschap!

Leuk om hier al even rond te neuzen bij alle berichten die er worden geplaatst. Ik ben Martijn en al jaren fan van bbq'en. In mijn studententijd heb ik mijn eerste bbq gekocht, dit was een 47cm Weber Bar-B-Kettle. Veel grillen en af en toe zaken als spareribs gemaakt. Na jaren mij hiermee te hebben vermaakt was de 47cm vaak te klein voor de gerechten die ik maakte en werd het tijd voor wat groters. De Weber Master Touch kwam als 2e bbq erbij naast. Met deze bbq steeds meer low en slow zaken gemaakt als pulled pork. Ondertussen waren de Webers toch iets te groot voor in de auto dus nog een WGA aangeschaft, de oude met kunststof handvatten. Die gaat nog steeds mee op pad. Maar ondanks de 3 bbq's in huis was het af en toe nog steeds krapjes als vrienden bleven eten of dat ik lekkere dingen maakte voor vrienden en kennissen. Vorig jaar de knoop doorgehakt, er moest een xl kamado komen. Lange zoektocht naar wat ik wou betalen en voor welke kwaliteit. Uiteindelijk is het oog gevallen op de KJ Big Joe 2. Een extra grill verhoger erbij en ik kan eten maken voor een weeshuis. Eten maken voor groepen >20 personen is inmiddels geen uitzondering meer en ben mij daarom wat verder gaan verdiepen in het professioneel bbq'en. Ik bbq nog voor vrienden maar zie het wel zitten om er wat meer mee te doen dus ben inmiddels aan het kijken of ik niet als zzp'er aan de slag kan. Mochten er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben dan sta ik graag open voor tips en adviezen . Mijn favoriete eten van de bbq zijn de porkbelly burnd-ends. Vlees met veel vet, zout en suiker hoe lekker kan het zijn. Het leukste om te maken vind ik dingen met wild (zwijn, hert, ree, haas). Eten de meeste mensen minder vaak en zijn dan ook vaak meer verrast over hoe lekker het kan zijn. Ik wil mezelf hier op het forum verdiepen in wat voor lekkere recepten er worden bedacht en ik hoop wat ervaring te kunnen delen door vragen te beantwoorden.
Mocht je mij willen volgen op instagram zoek dan op dijkmansbbq dan vind je mij vanzelf.

Groetjes Martijn
4eaa74fa9d4d49bda07c037553ef01dc.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
 
Welkom Martijn!
 
Welkom Martijn! Volg je op Insta šŸ‘!
 
Welkom Martijn mooie intro en voorstelronde
 
Gegroet Martijn, van harte welkom.
 
Welkom Martijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan