Beef en Steak

Het leek een simpel klusje.

dat was een dagje noeste arbeid maar het ziet er weer spik en span uit !

vraagje, waarom heb de wielen niet "gewoon"
onder de oude poten gedaan ?
Bernhard de tafel was al best hoog, met nog eens 10 cm erbij zou het absurd hoog geworden zijn.
 
Mooi werk Frits!
 
Lekker bezig hoor! En van het één komt het ander hè... Gelijk ook ff het terras afgespoten, onkruid gewied, de schuur opgeruimd en de auto gewassen? ;)
 
Ziet er weer mooi uit Frits! Dat eitje heeft al een hoop verschillende tafels gezien en overleefd 😁
 
Kijk, dan heb je wel eer van je werk! Geeft toch een goed gevoel 😁
 
Netjes Frits

En natuurlijk stond het hele gezin te trappelen om te helpen........
 
Dat ziet er weer prima uit!

Mooi werk.
 
Wat begon als een ‘simpel’ klusje, werd toch een behoorlijke onderneming.
Toen ik mijn huidige barbecue tafel ontwierp leek het me handig om er geen wielen onder te zetten omdat hij zo moeilijker te stelen zou zijn.
Daar ben ik toch van terug gekomen omdat het best moeilijk is om eronder schoon te maken.
Dus online steigerbuizen op maat besteld met ‘expanders’ en wielen. Vrij eenvoudig klusje.

Bekijk bijlage 68547

Bekijk bijlage 68544

En daar begon het…
Om die wielen te plaatsen moet de tafel omgedraaid worden en moet het ei er eerst uit.
Dat gaat het makkelijkst als je het ei uit elkaar haalt. Dan kan je net zo goed nieuw vilt doen 🤣.

Bekijk bijlage 68545

Chips, om de oude poten los te kunnen draaien moet het bovenblad eraf.

Bekijk bijlage 68546

Tafel omdraaien en één voor één de poten vervangen.

Bekijk bijlage 68548

Bekijk bijlage 68549

Maar het hout kon ook wel een opfris beurt gebruiken…
Dus schuurspullen en beits gehaald en aan de gang.

Bekijk bijlage 68550

Bekijk bijlage 68551

Bekijk bijlage 68552

Het begint erop te lijken, alleen het ei weer in de tafel zetten. Oh ja nieuw vilt erop.
Daarvoor gebruik ik geen vilt van BGE maar een infinity gasket. Gaat langer mee, eenvoudiger schoon te maken en valt zacht dicht.

Bekijk bijlage 68553

Bekijk bijlage 68554

Bekijk bijlage 68555

Daarna de gasket voor de bovenkant.

Bekijk bijlage 68556

Goh ik heb nog een nieuw handvat liggen dat kan er nu ook op.

Bekijk bijlage 68557

Nu alleen het scharnier er weer terug op, wel gelijk nieuwe schroeven en moeren erop.

Et voila!

Bekijk bijlage 68558

Wat een simpel klusje leek, was toch best wel wat werk. Maar ik kan er weer even tegen.

Bedankt voor het kijken.
lekker bezig geweest Frits!

Ik had wss zo lui geweest een autocrick te lenen en dan een constructie te maken om hem wat op te liften zodat de wielen er onder geknutseld konde worden 🤪
 
Terug
Bovenaan Onderaan