Ik heb vorige week dit heerlijke receptje gemaakt. Ik had een hertenrack en was op zoek naar een mooi receptje uit. Ik kwam bij Ottolenghi, ja die gast van al die groentenboeken, maar die blijkt nog wel meer mooie gerechtjes te hebben. Dit komt gerecht komt uit Nopi, zijn laatste boek. Ik heb het aangepast voor de barbecue en ik moet zeggen. Deze was lekkerder dan de versie die ik in de oven heb gemaakt. De rook draagt echt bij aan de smaak.
Ik heb het rack indirect gegaard tot het bijna gaar was en daarna nog even aangezet voor een mooi korstje.
Het wordt geserveerd met labneh (een soort hangop met granaatappelsiroop en dadelstroop), een bramensaus en een crumble van pinda, gember en geroosterde cacao nibs. En wat was dit lekker!!!! E?n van de betere dingen die in de laatste tijd van de barbecue heb getoverd.
Rackje uit de verpakking.
Even de vliesjes eraf.
Indirect tot net onder de 57?C.
Even aanzetten boven de kolen.
En het uiteindelijke resultaat (en ja, ik had de botjes moeten inpakken )
Ik heb het rack indirect gegaard tot het bijna gaar was en daarna nog even aangezet voor een mooi korstje.
Het wordt geserveerd met labneh (een soort hangop met granaatappelsiroop en dadelstroop), een bramensaus en een crumble van pinda, gember en geroosterde cacao nibs. En wat was dit lekker!!!! E?n van de betere dingen die in de laatste tijd van de barbecue heb getoverd.
Rackje uit de verpakking.
Even de vliesjes eraf.
Indirect tot net onder de 57?C.
Even aanzetten boven de kolen.
En het uiteindelijke resultaat (en ja, ik had de botjes moeten inpakken )