BasBQ
Beef en Steak

Hertenrack ala Ottolenghi

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Ik heb vorige week dit heerlijke receptje gemaakt. Ik had een hertenrack en was op zoek naar een mooi receptje uit. Ik kwam bij Ottolenghi, ja die gast van al die groentenboeken, maar die blijkt nog wel meer mooie gerechtjes te hebben. Dit komt gerecht komt uit Nopi, zijn laatste boek. Ik heb het aangepast voor de barbecue en ik moet zeggen. Deze was lekkerder dan de versie die ik in de oven heb gemaakt. De rook draagt echt bij aan de smaak.
Ik heb het rack indirect gegaard tot het bijna gaar was en daarna nog even aangezet voor een mooi korstje.

Het wordt geserveerd met labneh (een soort hangop met granaatappelsiroop en dadelstroop), een bramensaus en een crumble van pinda, gember en geroosterde cacao nibs. En wat was dit lekker!!!! E?n van de betere dingen die in de laatste tijd van de barbecue heb getoverd.

Rackje uit de verpakking.
hertenrackvandebbq-1.jpg


Even de vliesjes eraf.
hertenrackvandebbq-2.jpg


Indirect tot net onder de 57?C.
hertenrackvandebbq-3.jpg


Even aanzetten boven de kolen.
hertenrackvandebbq-4.jpg


En het uiteindelijke resultaat :D (en ja, ik had de botjes moeten inpakken ;) )
hertenrackvandebbq-5.jpg
 
Ziet er gruwelijk lekker uit.
Net even recept opgezocht in mijn (engelse) Nopi.
Hoe kwam je aan die bramen?  :)
 
Ziet er heerlijk uit Dennis... Pfff en die botjes, die eet je toch niet👍
 
Hopla, meteen op de todo.
Begin januari krijg ik als het goed is een heel hert, lijkt me dat ik dan ook zo'n stukje hertenrack kan gaan klaarmaken.
Dat je botjes niet zijn ingepakt vind ik persoonlijk niet erg, dit geeft het een wat stoerder uiterlijk.
 
Lekker stukje Bambi zo. Volgend jaar kerst maar eens een wild menu..
 
Jorte zei:
Ziet er gruwelijk lekker uit.
Net even recept opgezocht in mijn (engelse) Nopi.
Hoe kwam je aan die bramen?  :)

Dankjewel :) En die bramen kwamen uit mijn vriezer, ik heb een struik in mijn tuin en had dit jaar ruim 4 kg. Deel staat als jam in de kast. Deel ligt in de vriezer voor dit soort projecten.
 
Lekker hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan