BasBQ
Beef en Steak

hergebruik van je kooltjes

 

Bobbie5580

Sprokkelaar
Berichten
32
wanneer kun je je kooltjes nog een keer gebruiken , hoe zie je dat of waar moet je op letten? kunnen die van de foto bijvoorbeeld hergebruikt worden??
of moet je altijd nieuw briketten toevoegen aan de gebruikte?

hergebruik.jpg
 
Even as er vanaf schudden en dan kan je ze gewoon weer gebruiken. Zolang ze niet nat zijn of schimmel op staat kan je ze gewoon weer gebruiken. Ik kijk eigenlijk nooit naar de kooltjes, schud de kolenmand en gooi er nieuwe op en gaan met de banaan
 
Ja zo werkt het ik zorg wel dat de as uit de kolen mandjes heb gehaald (even schudden of omkeren) wat rest gaat weer terug in het bakje met e.v.t. wat vers spul.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon brandende erbovenop gooien. Eventueel de as er even af tikken.
 
Alle reacties + 1.
 
Ik zou er altijd wat nieuwe bij doen. Wanneer ik dat niet doe heb ik wel eens problemen met het goed op temperatuur krijgen.
En dan zoals @Frits zegt er gewoon brandend boven gooien op want dat werkt prima. Gebruikte kolen in een starter gooien geeft namelijk een t....s zooi.
 
Maar wat TS laat zien zijn briketten.
Uit mijn Briketten verleden weet ik dat als ze al onstoken zijn geweest ze snel uit elkaar vallen en niet meer goed heet worden.
Onaangetaste briketten liet ik dan wel liggen, de "aangetastte" haalde ik weg.
Voor houtskool sluit ik me aan bij de meningen hierboven, paar keer doorroeren zodat het meeste as er af is en de kleine stukjes door het kolenrooster vallen, nieuwe houtskool erbij en aansteken.

verplaatst naar brandstof, T,T&T is voor weetjes en niet voor vragen.
 
Maar wat TS laat zien zijn briketten.
Uit mijn Briketten verleden weet ik dat als ze al onstoken zijn geweest ze snel uit elkaar vallen en niet meer goed heet worden.
Onaangetaste briketten liet ik dan wel liggen, de "aangetastte" haalde ik weg.
Voor houtskool sluit ik me aan bij de meningen hierboven, paar keer doorroeren zodat het meeste as er af is en de kleine stukjes door het kolenrooster vallen, nieuwe houtskool erbij en aansteken.

verplaatst naar brandstof, T,T&T is voor weetjes en niet voor vragen.
bedankt voor het verplaatsten naar de juiste rubriek ( moet de weg hier nog een beetje vinden) en je input, ik ga het gewoon ff proberen en kijken wat ze doen .. het zijn ook geen premium briketten ... al doende leert men denk ik dan maar ;)
 
bedankt voor het verplaatsten naar de juiste rubriek ( moet de weg hier nog een beetje vinden) en je input, ik ga het gewoon ff proberen en kijken wat ze doen .. het zijn ook geen premium briketten ... al doende leert men denk ik dan maar ;)
Vergeet de naam premium briketten, elke fabrikant mag dat op de zak zetten.
Ga op zoek naar kokosschaalbriketten zoals Ecobrasa of Dammers,
Fire Up heeft ook kokosschaalbriketten.

nog wat extra info:
 
Ook met deze briketten kun je gewoon opnieuw barbecuen. Ff schudden om met wat as kwijt te raken en er brandende nieuwe bij leggen. Hoeveel hangt natuurlijk af wat je gaat grillen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan