BasBQ
Beef en Steak

Help spareribs!

Met spareribs kijken "we" eigenlijk lijk niet daar de kerntemperatuur.
Door de botjes klopt dat meestal niet.
Gewoon op rooster temperatuur en dan 3-2-1 of Easterwood methode net wat de voorkeur heeft.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik leer nog elke dag bij:)
Ben al heel blij wat ik wel voor lekkers met mijn kamado gemaakt heb. En dit ziet er uiteindelijk toch niet onaardig uit?
e6faed7487157950fe98e7f8cbbf3f46.jpg
 
Lekker hoor! Met deze hobby leer je elke dag bij en heb je steeds een goede reden om het weer te doen.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Inderdaad. En ik ben ook heel blij dat ik dit forum heb gevonden, want ik krijg hier hele goede tips en lekkere ideeën.
 
Ik heb wel eens dunbevleesde ribbetjes gehad maar deze spant wel echt de kroon :D
Waar had je de rib gekocht?
Zoals al meer gezegd heeft temp van het vlees meten echt geen zin bij spareribs. Beter inderdaad een thermometer op het rooster vlak bij de ribs.
 
Ik heb wel eens dunbevleesde ribbetjes gehad maar deze spant wel echt de kroon :D
Waar had je de rib gekocht?
Zoals al meer gezegd heeft temp van het vlees meten echt geen zin bij spareribs. Beter inderdaad een thermometer op het rooster vlak bij de ribs.
Nee, degene die ik eerder gemaakt had waren nog erger: https://r.tapatalk.com/shareLink/to...&share_fid=27482&share_type=t&link_source=app

Ik geloof dat ik deze bij Albert Heijn vandaan had. De slager waar ik meestal het vlees voor de bbq vandaan haal had alleen maar gare spareribs.
 
Ik heb wel een goeie thermometer maar deze pas in het vlees gestoken na 2 uur en toen zat het al rond de 90. Er was ook weinig vlees toen om het in te steken dus hoe betrouwbaar dat nog was..??
Ben nu aan het kijken naar thermometers die dus ook op het rooster kunnen(of evt met een losse rooster klem) maar de keuze is reuze. Of je ziet bv weer goede reviews bij de thermometer maar slechte bij de bijbehorende app.
Ik hier op het forum wat gekeken en zie dat wifi thermometers toch wel dringend aangeraden worden boven alleen bluetooth. Ik ben op zich wel iemand van de gadgets, maar dan wel van een goede prijs /kwaliteitsverhouding.
Ik gebruik al jaren een herQs easy pro.
Geen ferrari, maar een goede middenklasseren voldoet prima.

En staar je niet blind op die apps. Koken doe je aan het fornuis/BBQ, niet op de telefoon.
 
Ik gebruik al jaren een herQs easy pro.
Geen ferrari, maar een goede middenklasseren voldoet prima.

En staar je niet blind op die apps. Koken doe je aan het fornuis/BBQ, niet op de telefoon.
Ik gebruik ook de herQs.
Prima thermometer, probes zijn gevoelig voor inlopend vocht en gaan dan heel erg schommelen dus goed in de gaten houden.
De app die je erbij krijgt is wat buggy, maar deze app wordt bij meerdere thermometers gebruikt en wordt dan onder een andere naam gebruikt.
Ik zag dezelfde app ook bij de Inkbird thermometer voorbij komen.
En wat Peter zegt, koken doe je op de barbecue. Na voldoende uurtjes koken heb je de thermometer steeds minder constant nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan