BasBQ
Beef en Steak

Hello, its me

MACS

Sprokkelaar
Berichten
47
Beste leden van genootschap,

Ik ben Martijn en woon in Maastricht. Sinds jaren ben ik in het bezit van een Weber kettle 47 cm, waarop ik altijd met veel plezier op gegrild heb, maar ik wilde meer..! Mede ge?nspireerd door het boek ?het vuur de baas? van Noskos en dit forum, heb ik gekozen voor een kamado.

Nu sinds 2 weken ben ik in het bezit van een The Bastard Large + alle basic benodigdheden. Enkele korte grill sessies verder ben ik nu klaar voor het echte werk, daarom ook dat het tijd werd me in te schrijven en voor te stellen. Bij deze!

De thermoworks smoke is onderweg uit Frankrijk. Hebben jullie een goede suggestie om (low en slow) mee te starten? Keurslager en Sligro zijn om de hoek 😀

Alvast bedankt voor al jullie hulp! Chrs MACS
 
Hoi Martijn,
welkom bij het Genootschap.
Begin eens L&S met kip of procureur, dat zijn niet zulke dure stukken vlees om mee proef te draaien, mocht je het verzieken heeft het geen kapitalen gekost.
 
Martijn, welkom bij de club. Een beenham is ook leuk om mee te beginnen, niet zo low maar wel lekker.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
Pulled pork is vrij vergevingsgezind.
 
Welkom hier Martijn  :)
 
Welkom Martijn!


Veel BBQ plezier gewenst! Inderdaad is Kip/Procureur een mooi product om mee te starten, en ook om vaak te herhalen! Ik ben ooit begonnen met buikspek. Hier kun je vrijwel niks aan fout doen ik maak het regelmatig voor bij de borrel. Gewoon kruiden/marineren naar smaak en lekker rustig laten liggen met een beetje rookhout. resultaat is lekker mals varkensvlees wat warm en koud erg lekker is.
 
Dankjulliewel voor het welkom en de tips, ik ga dit weekend maar eens aan de gang!!
 
welkom hier
buikspek en moinkballs. niet duur, vergevingsgezind en waanzinnig lekker.
ik zou voor de moinks gaan. je weet niet wat je eet  :D
 
Ok het zijn dus MOINK Balls geworden!!

55fafc905c7402b55e73474dac0db64a.jpg


Bij de volgende foto waren al een aantal ballen opgegeten door de kinderen die niet konden wachten..

7bc281946c6340832bab3ca491ffc8a6.jpg


Zeer goed gelukt om Q op 115 graden stabiel te houden!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan