BasBQ
Beef en Steak

heatermeter probleempje

J

Jonazz

Gast
Dag iedereen,

Ik ben begonnen met het solderen van mijn heatermeter 4.2 maar ik ervaar een probleempje. Eerst even melden dat ik de handleiding niet goed had gelezen met betrekking tot het voorbereiden van de display. Display er terug af moeten halen maar ik denk niet dat er hierdoor een probleem ontstaan is. :)

De heatermeter werkt maar op de display krijg ik enkel een rij blokjes te zien. Via de webinterface werkt alles. De blower doet het en de temperaturen worden correct uitgelezen.

Alle spanningen die ik meet zijn correct.

Ik heb mij vervolgens gefocust op de componenten tussen de shift register en het display maar ik kan hier geen fouten vinden.

Wat ik wel gemerkt heb is dat de functie 'test alarm' via de webinterface niet werkt. Componenten nagekeken en hier kan ik ook geen fouten vinden.

Zou dit kunnen betekenen dat ik de ATMEGA 380P heb beschadigd door het veelvuldig manipuleren van mijn print?  De MOSFETS zijn correct gesoldeerd dus ik denk niet dat hier het probleem zit.

Heeft iemand idee?n?

Groeten,
Jonas
 
Ik zou het probleem eerder bij het shiftregister zoeken. Kun je de atmel wel via de webinterface flashen?

Meet ook voor de zekerheid de printsporen naar het display even door. Je weet maar nooit of er toch iets aan de print beschadigd is door het de-solderen.
 
Ik heb de atmel al kunnen flashen. Printsporen naar het display heb ik ik al verschillende malen doorgemeten en ik zie geen problemen.
Mss moet ik het shiftregisteren eens vervangen . Alleen spijtig dat die niet op een IC voetje zit.

Werkt de functie 'test alarm' zo out of the box of is dit een denkspoor dat ik moet verlaten?
 
Opgelost, pin 5 van de LCD was blijkbaar toch niet verbonden met de GND. Thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan