BasBQ
Beef en Steak

Heatermeter op een accu...

Spoetnik

Sprokkelaar
Berichten
26
Zojuist heb ik deze besteld, in de hoop een Heatermeter er aan te kunnen hangen.
https://nl.aliexpress.com/item/DC-12V-9800-mAh-18650-Portable-Charger-Battery-Charger-With-12-6V-2A-Free-Shipping-Hot/32765861602.html

Meer mensen ervaringen met Chinese batterijen om een heatermeter te voeden??
 
Ik niet, maar wel benieuwd naar ervaringen!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NXT-L29 met Tapatalk

 
Ook zeer benieuwd of dit wat is, maar ik zie zo geen redenen waarom het niet zou werken.

Die automatische vertalingen van Aliexpress zijn wel heel erg slecht zeg, helemaal omdat die advertenties meestal al in Chinglish zijn geschreven in plaats van echt Engels.
 
Is de rasberry pi niet 5 volt ?


Greets Willem van Eijsden

Wij koken op gietijzer en bbq-en doen we het een BGE large , een smal kamadoo en een WGA
De dutch oven is ook een graag gebruikte pan voor ons.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Rasberry 5 Volt? Zou kunnen, maar de hele unit wordt door 12V gevoed. Geloof inderdaad dat er een voeding voor de rasberry in de HM zit (Nosmo??)
Ik wil de HM, en de Fan voeden inderdaad. Ik heb de Auber fan, en krijg waarschijnlijk binnenkort ook een Servo-fan (is deze zuiniger??)

Nog even een paar paar weken wachten op de levering, en dan weet ik f het gaat werken.
 
Spoetnik zei:
Rasberry 5 Volt? Zou kunnen, maar de hele unit wordt door 12V gevoed. Geloof inderdaad dat er een voeding voor de rasberry in de HM zit (Nosmo??)
Ik wil de HM, en de Fan voeden inderdaad. Ik heb de Auber fan, en krijg waarschijnlijk binnenkort ook een Servo-fan (is deze zuiniger??)

Nog even een paar paar weken wachten op de levering, en dan weet ik f het gaat werken.

Er zit zowel een 5V als een 3.3V voeding in de HM, de 5V is om de RPI te voeden. Ik heb nog geen ervaring met de servo/fan combinatie (staat op het programma voor de kerstvakantie) maar ik denk niet dat dit heel veel verschil zal maken met een Auber blower. De blower werkt de meeste tijd maar op een heel laag vermogen, de grootste verbruiker is de RPI.
 
De 12V heb je nodig voor de blower, die werkt meestal op 12V. Een Rasberry draait op 5V net als een Arduino. Dit wordt op het HM printje gemaakt van de aangesloten 12V.

 
Alles werkt op de accu. Ik zal binnenkort eens testen hoe lang het allemaal blijft werken met een fan op 50%. (is aan de hoge kant voor een representatieve run)
 
Ik weet niet hoe jou kennis van accu's en elektronica is, dus vandaar even een tip.
Hou er rekening mee dat bij een klemspanning bij een onbelaste accu van 11,8Volt de accu leeg is.
Bij een zware belasting mag de klembelasting 10,5Volt zijn voordat de accu echt schade krijg. Nadat de belasting eraf is moet de klemspanning binnen (dacht) 10seconden weer boven de 11,8Volt zitten
 
Als je de accu na de test nog niet opgeladen heb, en je meet nu met een voltmeter de voltage over de accupolen moet die minimaal 11.8Volt zijn.
Eigenlijk zou je dat 10 seconden na de test moeten doen.
Zit je onder de 11.8Volt dan heb je de accu te ver leeg gemaakt waardoor hij sneller kapot kan gaan, dat is afhankelijk van hoe laag de voltage is.
 
Iemand nog meer (goede) ervaringen met Spoetniks goede tip?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan