BasBQ
Beef en Steak

Heatermeter ervaring gevraagd

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.915
Beste BBQ-vrienden,

Ik heb de Heatermeter van ReneR sinds vanochtend in huis, ik ben er super blij mee!

Ik heb de handleiding van Piet gevolgd en die maakte het mogelijk met wifi contact te maken en alles loopt op rolletjes denk ik. Ik ga dat morgen eens even lekker uitproberen (het schijnt weer te mogen!). Maar de laatste stap heb ik nog niet kunnen zetten. Mijn draadloze router portforwarden zodat ik de HM ook via het web kan benaderen. Ik heb Nosmo al een PB gestuurd, maar die heeft vast ook andere leuke dingen te doen. Misschien kan ??n van jullie me verder helpen?

Belangrijkste vraag is nu, kan ik wel gewoon nu mijn hele sessie loggen en volgen met de laptop in huis (die zit op hetzelfde wifi netwerk) via het 192.168.0.10 adres in de browser? Via de telefoon en de pitdroid-app zal dat nu nog niet gaan denk ik?

Ik heb een gewone Sitecom - Ziggo router maar ik kan nog niet lekker vinden hoe ik daarvoor de port open stel... iemand tips? Moet ik die router via zijn eigen mac-adres benaderen om die poort open te zetten?

Alvast dank voor suggesties!
 
Sitecom wl-575 om precies te zijn... ;)
 
Ik heb geen Ziggo om je met de exacte router te helpen, maar je hebt port forwarding niet nodig als je niet vanaf het terras in het centrum je Q wilt monitoren. De HM krijgt een IP adres van je router, en die kun je invoeren bij Pitdroid, je laptop, je telefoon etc.  Zolang je met je eigen wifinetwerk verbonden bent kun je de HM monitoren.

Veel plezier ermee trouwens, het is een mooi ding!
 
Dank Meneer Wolf, dan kan ik morgen zorgeloos aan de slag... fijn!
 
Werkt perfect! Laatste loodje is HM en router extern kunnen benaderen, dat lukt nog niet.
komt wel later... zal straks wat fotootjes delen!
 
Beste BBQ-vrienden,

Verslagje van mijn Heatermeter-debuut... het ging geweldig!



Aanvankelijk nog zonnig was dit mijn test-set-up met heatermeter en Maverick parallel om alles goed te kunnen volgen:



Keurig de fan op z'n plek:



Wifi werkte top, gewoon alles binnen het wifi netwerk zag elkaar, later meer:



Dit leek een mooie opening zo voor low and slow:



Binnen in Headquarters zag het er zo uit (dit was nog in de zonnige opstart):



Later brak hier zo'n beetje de pleuris uit... Piet zat er mooi naast met zijn seizoensstart! ;)

Harde wind, veel regen, de magnoliaboom plotsklaps leeg gewaaid... goeie test-omstandigheden dus!



Gauw de behuizing waterveilig maken...



Oh ja, mijn proefpersonen:





Of het lekker was zeg!



Zo lekker sappig, vast door de mooie constant run...



Hoe nu verder?

- Nou ik wil graag dat mijn HM door externen of buiten wifi-netwerk ook te zien zijn. Piet heeft al even gekeken, maar blijkbaar staat de boel potdicht hier wel zo veilig! ;))
- Uitzoeken hoe ik mijn HM interface wat persoonlijker krijg (naampje erbij enzo) en hoe ik sessies log en blijvend opsla.
- Uitvogelen hoe die lid-open status werkt... nu begint de fan 100 te draaien als ik de deksel open doe, gewoon even wiki en handleiding nakijken denk ik.
- Een veiligere regen oplossing bedenken, zeiltje kan maar vandaag ook erg veel wind, misschien een waterproof behuizing zoeken door een Really Useful Box te verbouwen...

Maar Piet Nosmo, wat heb jij een pracht produkt gebouwd, driewerf chapeau!
 
Ziet er prima uit :)
 
Fijn dat je er blij mee bent Sander, ik zei toch dat het niet aan de HM lag maar aan mij...... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan