Altijd fijn wanneer je broer je belt en vraagt of je wat hazen komt uitsnijden.
De bekende foto's die mijn broer ook al in zijn hachee topic heeft laten zien..
De ruggen zijn voor later.
De bouten en schouders mooi opgedeeld.
Ik heb een recept van Julius Jaspers gebruikt. Vrij eenvoudig, maar vaak geldt less is more.
De bouten en schouders van de meeste vliezen ontdaan. Alles is niet nodig, want dat wordt toch zacht door combinatie van de marinade en het stoven.
Beetje wijn en groenten er bij. En 48 uur laten staan.
Na 2 dagen mochten de bouten en schouders er uit. Even afspoelen, droogdeppen en daarna voor een half uurtje op de Q met wat beukenhout.
Hierna wat spekblokjes bakken, bouten in de pot en de gezeefde marinade er bij.
Dit mocht een paar uur pruttelen. Uiteindelijk 3,5 uur laten staan met de Q op 110 graden.
Zo die zien er gaar uit.
Tijd om te plukken, alle kapot geschoten botjes verwijderen, te samen met wat kogeltjes.
Terug in de pot. Deze keer gewoon binnen, toch net iets makkelijker om get af te maken. Monteren met wat ontbijtkoek en pure chocolade.
Nog geen 10 minuten later was alles mooi opgelost en ingedikt.
Dat mocht een nachtje terug de koelkast in. Stoofvlees, peper, goulash, hachee.... Het wordt alleen maar beter na een nachtje rusten...
En dan vergeten we nog bijna de eindfoto
.
Damn, dat was echt weer super lekker. Top recept, ga ik vaker gebruiken
.
De bekende foto's die mijn broer ook al in zijn hachee topic heeft laten zien..
De ruggen zijn voor later.
De bouten en schouders mooi opgedeeld.
Ik heb een recept van Julius Jaspers gebruikt. Vrij eenvoudig, maar vaak geldt less is more.
De bouten en schouders van de meeste vliezen ontdaan. Alles is niet nodig, want dat wordt toch zacht door combinatie van de marinade en het stoven.
Beetje wijn en groenten er bij. En 48 uur laten staan.
Na 2 dagen mochten de bouten en schouders er uit. Even afspoelen, droogdeppen en daarna voor een half uurtje op de Q met wat beukenhout.
Hierna wat spekblokjes bakken, bouten in de pot en de gezeefde marinade er bij.
Dit mocht een paar uur pruttelen. Uiteindelijk 3,5 uur laten staan met de Q op 110 graden.
Zo die zien er gaar uit.
Tijd om te plukken, alle kapot geschoten botjes verwijderen, te samen met wat kogeltjes.
Terug in de pot. Deze keer gewoon binnen, toch net iets makkelijker om get af te maken. Monteren met wat ontbijtkoek en pure chocolade.
Nog geen 10 minuten later was alles mooi opgelost en ingedikt.
Dat mocht een nachtje terug de koelkast in. Stoofvlees, peper, goulash, hachee.... Het wordt alleen maar beter na een nachtje rusten...
En dan vergeten we nog bijna de eindfoto

Damn, dat was echt weer super lekker. Top recept, ga ik vaker gebruiken