Beef en Steak

Hapjes avond van de Q (tataki, scheermessen en yakitori)

Sabine

Kooltjesharker
Een achterstallige post van zondag terwijl ik zit te wachten tot de Q op temperatuur is 😅
Na het lezen de post van de prachtige tonijn tataki kwam deze uiteraard op het menu. Samen met gegrilde scheermessen en (niet zelf gemaakte) yakitori stokjes.

De tonijn gekruid met een nieuwe run die ik heb van No Rubbish; the HULK, op basis van wasabi & ginger met daarna een laagje citrusrasp erover.
Heel kort aan beide zijden grillen en dan in mooie plakjes en wat teriyakisaus erover.

IMG_1172.jpeg

IMG_1173.jpeg

Daarna met de scheermessen aan de slag; eerst goed uitspoelen in ruim zout koud water zodat er geen zand achterblijft.
Daarna gewoon au naturel op de bbq tot ze openstaan. Even een lik knoflookolie erover en nog heel even laten liggen.
(en met knoflookolie bedoel ik echt ong 100 ml olie met 4 knoflooktenen door de blender)
Ze zien er iets minder mooi uit maar de smaak was top!

IMG_1174.jpeg

En tot slot nog wat yakitori stokjes grillen.
Stokbroodje en en wat boter erbij; mmmm heerlijk!

Oh en inmiddels zit de Q aan de 200 graden dus kan ik weer aan de slag 😉

Wauw, dat ziet er best bijzonder uit. Scheermessen heb ik nog nooit gegeten, is dat wat vergelijkbaar met kokkels?

Bedankt voor je mooie verslag.

Wauw, dat ziet er best bijzonder uit. Scheermessen heb ik nog nooit gegeten, is dat wat vergelijkbaar met kokkels?

Bedankt voor je mooie verslag.
Een beetje vergelijkbaar zijn ze wel; er zit meer “vlees” aan en ze zijn iets voller van smaak vind ik.

Lekker

Terug
Bovenaan Onderaan