Ik ben groot hamburger fan en zondag was het weer tijd om ze eens te maken! B-)
Ik heb voor deze burger een aantal recepten bij elkaar gevoegd en sommige deels aangepast.
Men neme voor de burger (voor 2 burgers):
Oregano - op gevoel ik zou zeggen een theelepel
Komijn - op gevoel ik zou zeggen een theelepel
Rundergehakt - 300 gr
Worchester saus (ofzoiets) - scheutje
Jack daniels - Scheutje
Kneden en vormen als een burger

Vervolgens op de Q, ik gril ze eerst altijd even direct:

Na de eerste keer omdraaien, bedruppen met een scheutje tabasco en lakken met mosterd, dit overigens ook doen na de 2e keer omdraaien zodat beide kanten besmeerd zijn:

Voor deze sessie heb ik gladde mosterd gebruikt, normaal gebruik ik de "echte zaanse mosterd" die is wat grover, maar die is wel mooier voor deze toepassing, wordt ook wat krokanter of iets. Dit doe ik meestal ook weer direct zodat de mosterd flink wat hitte krijgt.
In de tussentijd wat bacon knapperig gebakken, die kan op de burger als deze zo goed als gaar is. Vervolgens boven op de bacon wat Cheddar kaas (niet die uit een pakje, maar van een blok):

Kaas even laten smelten op indirecte hitte.
Dan het opmaken:
1: Kort gegrilde hamburgerbroodjes besmeerd met ketchup
2: "saus"van fijngesneden ijsbergsla mayo ketchup tabasco en worchestersaus
3: Burger met bacon en sla
4: gekarameliseerde uit met Jack daniels
5: augurken
en voila:

Was weer heerlijk
Recepten zijn een beetje bij elkaar geraapt.
Ik heb voor deze burger een aantal recepten bij elkaar gevoegd en sommige deels aangepast.
Men neme voor de burger (voor 2 burgers):
Oregano - op gevoel ik zou zeggen een theelepel
Komijn - op gevoel ik zou zeggen een theelepel
Rundergehakt - 300 gr
Worchester saus (ofzoiets) - scheutje
Jack daniels - Scheutje
Kneden en vormen als een burger

Vervolgens op de Q, ik gril ze eerst altijd even direct:

Na de eerste keer omdraaien, bedruppen met een scheutje tabasco en lakken met mosterd, dit overigens ook doen na de 2e keer omdraaien zodat beide kanten besmeerd zijn:

Voor deze sessie heb ik gladde mosterd gebruikt, normaal gebruik ik de "echte zaanse mosterd" die is wat grover, maar die is wel mooier voor deze toepassing, wordt ook wat krokanter of iets. Dit doe ik meestal ook weer direct zodat de mosterd flink wat hitte krijgt.
In de tussentijd wat bacon knapperig gebakken, die kan op de burger als deze zo goed als gaar is. Vervolgens boven op de bacon wat Cheddar kaas (niet die uit een pakje, maar van een blok):

Kaas even laten smelten op indirecte hitte.
Dan het opmaken:
1: Kort gegrilde hamburgerbroodjes besmeerd met ketchup
2: "saus"van fijngesneden ijsbergsla mayo ketchup tabasco en worchestersaus
3: Burger met bacon en sla
4: gekarameliseerde uit met Jack daniels
5: augurken
en voila:

Was weer heerlijk

Recepten zijn een beetje bij elkaar geraapt.