BasBQ
Beef en Steak

Hamburger party

 
 
 

WillemHvdW

Kooltjesharker
Berichten
178
Binnenkort hebben we een buurt bbq met het thema Burger Party waar zo'n 40 personen op afkomen en nu heeft men mij gevraagd het grillen van de hamburgers voor mijn rekening te nemen met mijn BGE L alleen heb ik nog niet eerder voor zo'n groep mogen bakken. Ik ga uit van 2 burgers pp met verschillende toppings (sla, tomaat, ui, spek etc) die de anderen van de organisatie ook klaar maken al dan niet op een BBQ. De burgers vormen is het issue niet maar mijn vragen hierbij zijn wel;

Hoe de burgers te grillen voor zo'n groep, eerst indirect en dan direct of meteen direct.​
Hoe eventueel warm te houden als ik nog bezig ben op de BGE​
Is het te doen om zo'n hoeveelheid op één bbq klaar te maken of moet ik hulp troepen inschakelen in de vorm van andere Q's​
Andere tips en trics​
 
Warmhoudopties:
  • De bekende buffetschalen met zo'n brandpotje eronder. Zoekterm is 'chafing dish'. Wil zelf hier ook nog een keertje 1 of 2 van kopen.
  • Afgedekt / in alumiumfolie in de oven, op niet al te hoge temperatuur. Bijv 75 graden.
Is het te doen? Als je goed kunt warmhouden kun je vroeg beginnen en is het goed te doen.
 
Ik denk best een tweede Q regelen.
Een op lage temperatuur indirect voor het opwarmen en eventueel warmhouden, al kan dat ook in Bain Marie.
Een tweede met wat hogere temperatuur direct om af te grillen.
Afbakken op een gas plancha lukt ook, zo heb ik het al een keer gedaan met mijn schoonbroer.
 
Leuke klus! Als je dunne burgers hebt gewoon direct boven het vuur op een hete Q. Klep dicht houden tot de rook van het vet dat los komt op de kolen lekt, daarna de burgers omdraaien en herhalen tot alles bal is ;)

Ik hoop dat je in een goede flow kan komen.
 
Ik zou het simpel houden. Gewoon direct grillen en uitdelen. En dit pas doen als al het andere klaar staat. Helemaal niet warmhouden. Tenminste als dat qua timing kan. En meestal een eerste ronde voor de kids en een tweede voor volwassen. En de volgende ronden voor wie een tweede wil.

Op mijn Basterd L passen wel 20 burgers in 1x. Ik verwacht dat dit bij jou ook past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan