BasBQ
Beef en Steak

Hamburger buns/broodjes

Edwin84

Stoker
Berichten
324
Zelf broodjes maken is natuurlijk het lekkerste maar laten we eerlijk zijn, een hamburger is echt een BBQ gerecht wat je vaak snel wilt maken en heerlijk van genieten.

Daarom vroeg ik me af: wat voor type broodje gebruiken jullie en waar kopen jullie die? Zelf helaas geen pas van de groothandels. Maar een aantal supermarkten hebben 2 of meerdere soorten hamburger buns verpakt in de winkel. En veel bakkers verkopen allerlei soorten bollen.

Zelf een keer bij AH de voorverpakte luxe hamburgerbroodjes meegenomen. Deze met boter ingesmeerd deze kort op de gril gelegd. Was goed bevallen .aar ik denk dat er betere opties zijn.
 
Ik vind die AH broodjes zeker acceptabel, veel beter dan die van de Jumbo.
Verder is een groot Turks brood afbakken ook een optie.
De kleinere Turkse broodjes van de Jumbo gebruik ik ook wel eens maar die zijn wat minder fluffy en bevatten meer brood.
 
Ik vind een Italiaanse bol als hamburgerbroodje altijd wel lekker!
 
Ik heb het liefst een pistolet of italiaanse bol (is een pistolet met kruiden en wat groter) of boerenpistolet (die zijn wat zachter gebakken niet minder krokant).

Verder heb ik hier van delhaize en carrefour huisproduct al getest. Zijn zeker niet slecht
Maar meestal nemen we die van Harry's

Zo een "echte" brioche vind ik persoonlijk niks

Hier in het dorp is de bakker ondermaats (en gaat ook sluiten), koeken zijn wel ok, pistolets zijn al tegen de avond al hoopjes verrimpelde rommel.
Bakker hier 20 minuten vandaan zijn wel echt goed, maar dat is 20 minuten rijden, dat is dus maar een paar keer per jaar dat ik daar langsga.
Dus meestal is dat een variant van uit warenhuis of gewoon van Harry's
 
Ik lees even mee. Ik heb wel een goed recept om zelf de broodjes te maken, maar soms wil je het gewoon makkelijk en snel.

Voor pulled pork heb ik wel eens Turkse broodjes gebruikt (van die broodjes waar je ook de döner in krijgt), maar voor een brioche heb ik nog geen echt goed alternatief gevonden.
 
Zag net in de super een merk:

Mr Big Mouth. Die hadden wel brioche. Niet meegenomen dus weet niet hoe die smaken.
 
Als je een "de lekkere dingen bakker" in de buurt hebt kan je de sesambollen eens proberen
 
Mij smaken ze het best op een lekker krokante pistolet van bij een deftige bakker, maar die worden moeilijker en moeilijker te vinden.
 
Ik vrees dat dit een BE - NL taalbarrière is... :ROFLMAO:
 
Ik haal meestal de luxe hamburger broodjes van de appie
 
Terug
Bovenaan Onderaan