BasBQ
Beef en Steak

halve maan kolenmand

meinonA

Stoker
Berichten
271
Hallo allemaal,

Thuis heb ik een kolenmand die 2x zo groot is als van Weber en die aan de zijkant helemaal dicht is.
Dat dit dicht is geeft naar mijn idee een enorm goed schoorsteen effect waardoor je voor heel heet vuur kan zorgen.

Helaas omdat ik op vakantie ben, heb ik hier wel een kettle achtige (geen Weber), maar wel met een mandje die gaten aan de zijkant heeft.
Hebben jullie een idee hoe ik op kort termijn (dus niet door iets te bestellen) een mandje maak/regel die datzelfde schoorsteen effect heeft als het extra grote mandje wat ik thuis in mijn Weber heb?

alvast bedankt voor het meedenken.
 
Je bent op vakantie.
Pak je rust en laat het jachtige leven achter je.
Gewoon het mandje met de gaten gebruiken of geen mandje....;)
 
Je bent op vakantie.
Pak je rust en laat het jachtige leven achter je.
Gewoon het mandje met de gaten gebruiken of geen mandje....;)
haha, ik ben werkloos. Altijd vakantie dus en zeker extra tijd om lekker vlees klaar te maken. Dat zou beteken dat ik nooit een zo goed mogelijke bereiding heb.😜
Daarbij is het voor een bone-in ribeye van 2 kg en ik zou het zonde vinden als ik het daarom niet een goeie crust kan geven.
Ik gebruik trouwens wel de hardwood blend van Black Bastard. Dus daar zal het in ieder geval niet aan liggen.
 
Klinkt goed! Ik zou het gewoon met de beschikbare mandjes doen. Laat de foto`s ons doen watertanden (y)(y)
 
haha, ik ben werkloos. Altijd vakantie dus en zeker extra tijd om lekker vlees klaar te maken.
De eerste werkloze die ik tegenkom die moet lachen omdat hij werkloos is en het als een vakantie ziet 😐
Nou en met die extra tijd omdat je toch "vakantie" hebt ben ik ook wel benieuwd naar foto's van een mooi stuk vlees!!
 
De eerste werkloze die ik tegenkom die moet lachen omdat hij werkloos is en het als een vakantie ziet
Nou en met die extra tijd omdat je toch "vakantie" hebt ben ik ook wel benieuwd naar foto's van een mooi stuk vlees!!
Dat bedoelde ik natuurlijk niet. Ik zit in een rolstoel en ik zou graag willen werken, maar ik ben ermee gestopt omdat ik uiteindelijk mezelf ermee had als ik wel doorging. Ik had de energie niet meer om mezelf te onderhouden naast mn werk.

Vandaar dat ik altijd vrij ben/vakantie heb. Ook als ik niet thuis ben wil ik dus iets meer moeite doen om een goed stuk vlees op de BBQ op een goeie manier klaar te maken ondanks dat ik eigenlijk met vakantie ben.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Bij deze het eindresultaat. Ziet er perfect uit temperatuur van 53 intern. Moet goedkomen

IMG_20221007_172718.jpg


IMG_20221007_172706.jpg
 
Dat bedoelde ik natuurlijk niet. Ik zit in een rolstoel en ik zou graag willen werken, maar ik ben ermee gestopt omdat ik uiteindelijk mezelf ermee had als ik wel doorging. Ik had de energie niet meer om mezelf te onderhouden naast mn werk.

Vandaar dat ik altijd vrij ben/vakantie heb. Ook als ik niet thuis ben wil ik dus iets meer moeite doen om een goed stuk vlees op de BBQ op een goeie manier klaar te maken ondanks dat ik eigenlijk met vakantie ben.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
@Jet zo zie je maar altijd oppassen met wat je zegt 😉
 
@Jet zo zie je maar altijd oppassen met wat je zegt 😉
Hoezo moet ik oppassen met wat ik zeg?
Bedoel je dat de topicstarter in een rolstoel zit en graag zou willen werken maar het niet aankan en daarom werkeloos is maar het eigenlijk ziet als vakantie 🤔

Ik heb 2 familieleden die in een rolstoel zitten, 1 persoon door een hersenbloeding op jonge leeftijd en 1 persoon die door een rugoperatie verlamd is geraakt, zij zouden dolgraag willen werken maar kunnen dat niet door hun beperking, 1 ding kan ik je vertellen zij zien hun "vrije tijd" niet als vakantie maar proberen te overleven in deze moeilijke tijd. 😉
 
Hoezo moet ik oppassen met wat ik zeg?
Bedoel je dat de topicstarter in een rolstoel zit en graag zou willen werken maar het niet aankan en daarom werkeloos is maar het eigenlijk ziet als vakantie 🤔

Ik heb 2 familieleden die in een rolstoel zitten, 1 persoon door een hersenbloeding op jonge leeftijd en 1 persoon die door een rugoperatie verlamd is geraakt, zij zouden dolgraag willen werken maar kunnen dat niet door hun beperking, 1 ding kan ik je vertellen zij zien hun "vrije tijd" niet als vakantie maar proberen te overleven in deze moeilijke tijd. 😉
Omdat je niet altijd de achtergrond van iemand kent. Bepaalde uitspraken kunnen namelijk kwetsend overkomen. Wat eventuele familieleden mankeren is niet echt relevant in dit geval. Daar heb ik het ook niet over. Iedereen gaat zo op zijn/haar eigen manier met bepaalde situaties om en geeft daar zijn eigen draai aan. Ik vond het persoonlijk niet echt vriendelijk overkomen maar goed blijkbaar ben ik daar dan de enige in. Fijn weekend gewenst in ieder geval.
 
Ik denk ik wil even snel reageren. Ik had vanmiddag geen gelegenheid om wat uitgebreider te reageren.

Om even wat op te helderen. Op het ogenblik ben ik niet thuis. Om die reden ben ik op vakantie. Omdat ik niet werk is wat het barbecuen betreft altijd vakantie in de zin dat ik vaker de mogelijkheid en energie heb voor een arbeidsintensievere bereiding te kiezen. Tuurlijk zie ik het werkeloos zijn niet als vakantie.
Uiteraard zou ik graag willen werken, maar in Nederland is het zo geregeld dat ik wel ongeveer 100 uur per maand moet werken, maar er maar 40 euro per maand op vooruit ga ten opzichte van een uitkering. In combinatie met dat ik te veel energie verbruikte aan mijn werk om nog voor mezelf te zorgen werk ik niet meer.
Ik zou graag willen werken, maar dat doe ik liever vrijwillig omdat de werkdruk en tijden lager liggen en qua inkomen maakt het bijna niks uit.

Ik snap dat hierop gereageerd wordt, maar probeer op een manier te reageren dat daar niet weer een discussie over komt. Bij deze is wat mij betreft dit mijn laatste bericht over waarom ik niet betaald werk en het eigenlijk wel tevreden ben met mijn situatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan