BasBQ
Beef en Steak

Hallo

 

Snell

Tondelzoeker
Berichten
9
Hi mede bbq’ers

Mijn naam is Gordon en ben nieuw hier bij het genootschap.
Nadat ik vorig jaar mijn flatje heb verkocht en een tuin tot mijn beschikking kreeg, testen ik mijzelf laatst op een positieve bbq virus test.
Wat is dit toch een prachtige hobby.
De inspiratie die ik de afgelopen tijd al heb opgedaan hier op het forum is niet normaal, (ik ben al eventjes lid maar had mijzelf nog niet voorgesteld 🤭)

Helaas heb ik in mijn impulsiviteit gekeken naar een bbq die ik mooi vond en wat mij handig leek en niet verder ingelezen op welke soorten er allemaal wel niet zijn.
Dit is het monster wat ik heb aangeschaft:
636BA980-E1C5-497C-99A7-C9D420DB2840.jpeg

Na een aantal mooie stukken vlees hierop te hebben bereid kwam ik er achter dat op de kamado dit een stuk makkelijker gaat en vooral minder brandstof kost.
Dus conclusie.. deze staat nu te koop en we gaan dus voor een kamado 😳

Ik hoop dat ik nog veel meer inspiratie hier op kan gaan doen en een paar mooie recepten kan laten zien!

Tot de volgende keer👍👍👍
 
Welkom Gordon!

Dat is een flink apparaat inderdaad, maar alles wat je op een kamado maakt kan ook daarop hoor.
 
Welkom!
Wat @Zzzjon zegt, alles kan je daar op maken hoor..
Je moet noge en flinke kamado vinden die evenveel rooster oppervlakte heeft dan deze, nondeju!
 
Welkom Gordon! Veel plezier en inspiratie hier!

Wat een enorm ding zeg, daar kun je wel een paar ribs op leggen... :cool:
 
haha ja het is een flinke, alleen is de linker helft op gas en de rechter helft kolen, hierdoor is het gril oppervlak niet heel gek groot. Zeker niet als ik indirect wil bbqen. Laatste keer Spareribs gemaakt maar deze toch maar door de helft gesneden omdat het anders weer iets te dicht op het vuur lag. De smaak was er hierdoor zeker niet minder om hoor.
5E7D881D-7F51-423C-9B3D-9577E8F280EB.jpeg
 
Gordon, welkom bij het genootschap
 
Welkom Gordon.
 
Welkom!
 
Hoi Gordon,
welkom bij het Genootschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan