Beef en Steak

Hallo!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Coco
  • Startdatum Startdatum

Coco

Tondelzoeker
Hoi allen!

Wellicht beetje vreemde eend in de bijt, maar deze 35-jarige vrouwelijke BBQ-fan stelt zich graag even voor ;)
Vroeger altijd het welbekende ''zo veel mogelijk vlees op de bbq plempen en vreten met z'n allen'', maar de laatste jaren slow cooking, pizza's, roken etc op mijn oude vertrouwde 57cm Weber Master Touch. Pulled Pork wordt mijn volgende uitdaging...
Na 10 jaar begint het toch steeds meer te kriebelen om een Bastard aan te schaffen....maar mijn grote vraag (gezien het bedrag); heeft het echt zoveel meerwaarde? Ga ik positief verrast zijn door deze aanschaf?
Ben vooral benieuwd naar jullie mening?!
In de tussentijd ga ik vooral de sectie recepten eens uitpluizen!

Welkom!

Alles wat je op je weber maakt kun je ook op een kamado, en visa versa.

Op een kamado heb je het voordeel dat het keramiek veel warmte vasthoud, hierdoor is hij (heel) veel efficiënter dan een kogel bbq.

Ook zal het keramiek hitte uitstralen naar je product, hierdoor zal het een gelijkmatigere garing krijgen.

Ook zal je met een kamado meer mogelijkheden hebben qua indeling en hoogtes. (Al is er voor de Weber ondertussen ook veel verkrijgbaar)

Er is nog veel meer te vertellen over kamado’s, maar daar is al veel over geschreven op de forum.

Heel veel plezier met de enorme kennisbank waar je vanaf nu deel van uitmaakt.

Welkom hier

Geen vreemde eend in de bijt hoor. Je bent niet de enige.

En een antwoord op jou vraag
Met een gewone weber of zo kan je heel goed uit de voeten. "vroeger" was het niet anders.
Alles wat je ziet kan net zo goed op een weber als kamado.
Ja, een kamado Is zuiniger met brandstof en iets beter te controleren vanwege het isolerend vermogen.
Dus kan je op een kamado heel goed Low en slow en ook high en fast.
Maar daar tegenover staat wel een flinke meerprijs.....
Met een beetje ervaring (en volgens mij heb je dat wel) kan je de weber ook erg goed controleren.

Hier meerdere webers in huis en ben in al die jaren nog niets tegen gekomen wat ik niet kan maken.

Zie het een beetje als een volkswagen of een Mercedes. Beide brengen je op bestemming al Is de ene luxer dan de andere. Maar of het beter Is?

Als het gerecht daadwerkelijk beter zou smaken als het van een kamado kwam dan als van een weber kocht ik meteen een kamado. Maar ik proef geen verschil

Wat accessoires betreft vraag ik me af of je voor een kamado evenveel heb als voor een weber 57. Ook hier Is de prijs misschien relevant.

Maar een kamado Is natuurlijk een geweldig mooi apparaat.

Eigenlijk Is het :
Wat je zelf wilt.

Veel plezier hier op het forum.

Laatst bewerkt:
Welkom hier! Veel plezier!
Zoals de vorige sprekers al melden: op een mt 57 kan je in principe alles.
Een kamado maakt het je iets makkelijker.
Je kan ook overwegen voor het budget van een kamado er een losse pizza oven en een Smokey mountain bij te kopen.....
Voor het zelfde geld heb je dan echt veel mogelijkheden.....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Welkom hier! Veel plezier!
Zoals de vorige sprekers al melden: op een mt 57 kan je in principe alles.
Een kamado maakt het je iets makkelijker.
Je kan ook overwegen voor het budget van een kamado er een losse pizza oven en een Smokey mountain bij te kopen.....
Voor het zelfde geld heb je dan echt veel mogelijkheden.....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Klopt
Hier o.a. een weber 57, wsm 47 voor Low en slow en een wga voor het kleine werk zoals een paar worstjes of hamburger. Daarnaast ook nog diverse accessoires zoals een Spit etc etc . Of ik voor hetzelfde geld een gelijkwaardig kamado kan kopen.......

Hier een weber 57, kamado Joe big Joe, mini kamado, grote wokbrander en inductie plaatje.

Gebruik ze allemaal en zelfs regelmatig langs elkaar.

De kamado is ontzettend makkelijk voor van alles maar ben toch echt verliefd geworden op deze sport door de weber.

Live fotootje;

2E640E29-6924-4D88-ACFE-61F7DADCA8FD.jpeg

De kamado voor het vlees, de wok om te wokken (joh) en het inductie plaatje om wat te koken.

Welkom Coco! Zoals hierboven al bewezen is, vele wegen die naar Rome leiden! Veel plezier hier en met het maken van je keuze!

Welkom Coco.
Wat er al gezegd/geschreven is helemaal waar .
Heb zelf de Bastard L . En vind dit een fantastisch apparaat in kwaliteit en om te zien .

Coco, welkom bij de club.

Nee een kamado heeft niet zoveel meerwaarde maar als je het geld kan missen is het wel een verrekt fijne barbecue om te hebben.

Welkom!

Sinds Bas in mijn leven is gekomen (Bastard) heb ik Betsy (weber) niet meer aangeraakt
Ik vond bbqen al geweldig maar op een kamado vind ik eigenlijk nog leuker!!

Dank allen, en ook iedereen voor zijn/haar eerlijke mening over Weber/Bastard.

En Zzjon, jouw foto..wauw! Super gave plek!

Ik denk toch, ook na de verschillende onderwerpen hier op het forum te lezen, dat er een Bastard bij gaat komen....keep you posted!

En Zzjon, jouw foto..wauw! Super gave plek!
Thnx! Ben er nog niet helemaal happy mee maar daar wordt aan gewerkt.

Wat je ook aanschaft, hou die weber erbij.
Dat is een geweldige sidekick als je eens wat groter of meer wil BBQen.
Zou zou je ook meerdere zones kunnen creëren verdeeld over 2 bbqs.
Zeker als je met gietijzer aan de slag gaat kost dat veel ruimte.

Welkom en wat Zzzjon zegt. Nooit je webertje wegdoen 🙂

Welkom bij het genootschap

Komen wel vaker eendjes voorbij hoor, maar dan met foto en op het rooster 😊
Prijs is zekers een drempel, maar als het mogelijk is is een maatje groter zekers niet verkeerd. Succes met je keuze

@Coco . Welkom bij de club. E4 zijn meer dames die op xit fodum bbq inspiratie opdoen
Wat op de weber kan, kan ook op de kamado . Ik gebruik alleen (nog 🤔) mij 2 webers. Komt mi toch meer fingerspitzengefühl bij kijken
Ben wel al langere tijd voorr een kamado aan het kijken.....

Welkom Coco, de belangrijkste adviezen zijn reeds gegeven.
Veel BBQ-plezier!

Terug
Bovenaan Onderaan