Beef en Steak

Hallo!

Chief

Tondelzoeker
Dag allemaal, Chief hier!

Ben op zoek naar info over een Primo. Lees dat er hier mensen met (veel) gebruikservaring zijn en daar wil ik graag wat vragen aan stellen 😁.

Ik twijfel of ik een large of extra large moet nemen. Ik wil het echt als buitenkeuken gaan gebruiken dus ook ovenschotels, pizza, veel groenten en uiteraard vlees, vis en gevogelte. We zijn met 2 volwassen en 2 kinderen (5 en 8 jaar). Ik nodig regelmatig vrienden en buren uit om mee te eten.

Mijn vraag (ik weet dat het lastig in te schatten is als je niet weet hoe mijn BBQ stijl exact is...): zou je voor een L of een XL gaan?

En dan een vraag over de winkel: ik zie een enorm prijsverschil tussen Amazon.de en (web)winkels in NL. Iemand ervaring met Amazon.de? Zijn er nadelen om dit in Duitsland te bestellen?

Ben benieuwd naar jullie advies en ervaringen! Alvast dank!

Chief, welkom bij het Genootschap.

Als ik zou mogen kiezen zou ik de XL pakken, extra ruimte is altijd fijn en het verbruik zal nauwelijks meer zijn.

Wel zou ik een kamado nooit online kopen maar gewoon in een winkel. Mocht je het prijsverschil te groot vinden dan kan je dit gewoon aan de verkoper melden. Vaak is er wel wat ruimte ;).
Mocha je later problemen krijgen is de service van een gewone winkelier vaak veel beter.

Xl, zonder twijfel. Koop hem wel bij een geregistreerde dealer ivm met garantie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Frits zei:
Chief, welkom bij het Genootschap.

Als ik zou mogen kiezen zou ik de XL pakken, extra ruimte is altijd fijn en het verbruik zal nauwelijks meer zijn.

Wel zou ik een kamado nooit online kopen maar gewoon in een winkel. Mocht je het prijsverschil te groot vinden dan kan je dit gewoon aan de verkoper melden. Vaak is er wel wat ruimte ;).
Mocha je later problemen krijgen is de service van een gewone winkelier vaak veel beter.

Brecht zei:
Xl, zonder twijfel. Koop hem wel bij een geregistreerde dealer ivm met garantie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Dank, ik heb besloten om voor en XL te gaan. Ik ben in contact met de shop in Duitsland over de garantie. Ze waren tot voor kort authorised reseller en nu niet meer. Hun standpunt is dat de voorraad die ze nog hebben, valt onder de toenmalige regeling, dus garantie. Ik heb dit doorgestuurd naar Primo met een vraag om reactie. Ben benieuwd!

Hoi Chief,
welkom bij het Genootschap, een goede keuze. Ik heb ook een XL en moet regelmatig mijn verhogingsrooster gebruiken.
Maar ik gebruik hem bijna standaard met de firebox divider erin (50% direct en 50% indirect)

Van harte welkom bij het Genootschap!

Welkom hier :)

Thanks!

Ondertussen contact gehad met Primo en ze raden af om een Oval uit Duitsland te halen. Garantie geldt dan alleen in Duitsland... Dus toch maar een dealer in NL!

Welkom Chief!

Wij zitten momenteel met dezelfde vraagstelling en ons is ook de grote prijsverschillen opgevallen tussen NL en DLD wat betreft Primo. Zeker als je de er nog bij benodigde onderdelen meeneemt.

Op basis waarvan heb je de keuze op Primo laten vallen? Heb je bijvoorbeeld ook de Kamado Joe II met het inbegrepen convider systeem meegenomen in je vergelijk?

kuiperik zei:
Welkom Chief!

Wij zitten momenteel met dezelfde vraagstelling en ons is ook de grote prijsverschillen opgevallen tussen NL en DLD wat betreft Primo. Zeker als je de er nog bij benodigde onderdelen meeneemt.

Op basis waarvan heb je de keuze op Primo laten vallen? Heb je bijvoorbeeld ook de Kamado Joe II met het inbegrepen convider systeem meegenomen in je vergelijk?

Op basis van de reviews op verschillende fora. Uiteraard zitten we als mensen zo in elkaar dat we besluiten achteraf rationaliseren dus ik ben nog geen primo eigenaar tegengekomen die spijt had van zijn/haar aankoop (behalve dan mensen die voor en L gingen i.p.v. een XL). Maar het gemak en de veelzijdigheid van het ovale ontwerp heeft de doorslag gegeven. Een skillet of ovenschaal op de indirecte kant zetten terwijl je vrolijk verder grillt op de directe kant. Dat lukt niet in een ronde BBQ of in elk geval veel minder makkelijk. En verder vind ik het systeem en de uitstraling heel mooi!

Het enige nadeel is dat het duur is met alle accessoires die je nog moet aanschaffen...  Succes met je keuze!

Terug
Bovenaan Onderaan