Beef en Steak

Hallo!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mries
  • Startdatum Startdatum
M

Mries

Gast
Hallo,
ik ben Maurice en ben jaren geleden begonnen met wat ik destijds onder bbq verstond, het grillen van oa sat? volgens oma's recept. Een aantal jaren geleden van mij vrouw een 47cm weber kado gekregen waarna ik ben begonnen met mijn eerste low &slow sessies die niet altijd goed gingen. Ik had Veel problemen met het op temperatuur krijgen en houden van de weber, welke gevuld werd met weber long lasting briketten. Briketten gingen niet goed aan, doofden snel, rookten als een gek en lieten een berg gele as achter waar je bang van werd. Pulled pork van 2,3 kilo lag maar liefst 18 uur op de bbq alvorens het gaar was.
Nu ben ik overgestapt op ecobrasa en de weber komt goed op temperatuur en blijft ook op temperatuur. Nu gaat het al een stuk beter maar via dit forum hoop ik de fijne kneepjes te leren zodat al mijn sessies lukken!
Groeten, Maurice

Hoi Maurice, welkom op dit forum.
Met de berg ervaring die hier aanwezig is gaan die fijne kneepjes zeker goedkomen.
Pulled Pork Old school kan inderdaad heel lang duren, die 18 uur die jij omschrijft is niet schokkend, mijn eerste Pulled Pork (old school methode) heeft er 23 uur over gedaan.
Tegenwoordig doe ik alleen nog maar de wedstrijdmethode en dan ben je na ongeveer 9 uur klaar, met volgens ons persoonlijk een beter/lekkerder resultaat dan de Old school methode.

Hallo, welkom bij de club Maurice.

Ewald zei:
Hoi Maurice, welkom op dit forum.
Met de berg ervaring die hier aanwezig is gaan die fijne kneepjes zeker goedkomen.
Pulled Pork Old school kan inderdaad heel lang duren, die 18 uur die jij omschrijft is niet schokkend, mijn eerste Pulled Pork (old school methode) heeft er 23 uur over gedaan.
Tegenwoordig doe ik alleen nog maar de wedstrijdmethode en dan ben je na ongeveer 9 uur klaar, met volgens ons persoonlijk een beter/lekkerder resultaat dan de Old school methode.

+1

Welkom Maurice. Je weet wat ze zeggen, goed materiaal is de helft van het werk.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

welkom hier  :)

Welkom

Van harte welkom bij het Genootschap!

Terug
Bovenaan Onderaan