BasBQ
Beef en Steak

Hallo!

APPELBOOM

Vuurmaker
Berichten
59
Hey,

Ik ben Dave Heyninck uit Sint-Niklaas en ben verzot op BBQ-food.  :D :p B-)
Sinds 2008 ben ik actief lid bij BBQteam Laurentius en doen wij mee verschillende BBQ contesten.
hebben we daar al iets mee bereikt?
Op de eerste plaats heb ik al veel toffe mensen leren kennen die dezelfde passie hebben.
De rest is mooi meegenomen.
2013
Belgisch kampioen met het varkenskroontje
4de algemeen
2014
diksmuide
10de brisket
5de breydelham
2015
Belgisch kampioen culinair BBQen

Zoals je kan zien doen we vooral Culinaire wedstrijden, hoewel ik meer fan ben van de KCBS wedstrijden.
En dat is het gene dat ik in de toekomst ook meer wil gaan doen...


 
welkom, klinkt allemaal goed
 
Van harte welkom bij het Genootschap! Wat KCBS ben je hier aan het goede adres, het hart van dit forum ligt meer bij dat soort wedstrijden. En een aantal KCBS teams heeft hier dan ook zijn vaste hangplek, de Rokende Regahs, NasQ, Triple T een deel van het beheer vormt de Sea Side Smokers en dan vergeet ik er vast een hele berg en daar krijg ik nu dan voor op mijn klote ;)

 
Van harte welkom hier Dave!!!
 
noskos zei:
Van harte welkom bij het Genootschap! Wat KCBS ben je hier aan het goede adres, het hart van dit forum ligt meer bij dat soort wedstrijden. En een aantal KCBS teams heeft hier dan ook zijn vaste hangplek, de Rokende Regahs, NasQ, Triple T een deel van het beheer vormt de Sea Side Smokers en dan vergeet ik er vast een hele berg en daar krijg ik nu dan voor op mijn klote ;)
Het probleem bij ons is dat de meerderheid van het team pro-culinair is. En de sport niet inzien van KCBS.
Dus ik moet ze elke keer heel hard motiveren om mee te doen aan een wedstrijd.
Ik ben de enige die hem echt aan het toeleggen is op KCBS wat hem vertaald in 48 uur wakker zijn in een wedstrijd weekend.
En hoewel dat er steeds volk mee is om op te stellen/afwas/turnin doe ik de cook van A tot Z alleen.
Vermoeiend... maar de sfeer, de vibe en gezonde competitie is zo geweldig bij zulke wedstrijden dat ik daar haast geen last van heb!
Terwijl bij culinaire wedstrijden dat ik meer stress ervaar en minder kan genieten van het event zelf.
Dit jaar hadden/hebben we 8 wedstrijden op de agenda... waarvan 2 kcbs. Hasselt/Rurhpott (wat voor mij te weinig is  :D).
Maar genoeg gejammer...
Volgend jaar proberen ik er nog een wedstrijdje bij te doen zodat we toch al op 3 wedstrijden zitten ( en toch meetellen in de eu ranking)
:D
 
48 uur op? Dan doe je toch iets verkeerd in de planning. Wij pakken toch meestal wel 7 uur slaap tijdens een wedstrijd. Niet aan ??n stuk, maar toch.
 
noskos zei:
Van harte welkom bij het Genootschap! Wat KCBS ben je hier aan het goede adres, het hart van dit forum ligt meer bij dat soort wedstrijden. En een aantal KCBS teams heeft hier dan ook zijn vaste hangplek, de Rokende Regahs, NasQ, Triple T een deel van het beheer vormt de Sea Side Smokers en dan vergeet ik er vast een hele berg en daar krijg ik nu dan voor op mijn klote ;)
De Vliegende Hollander bijvoorbeeld...

Welkom Dave op het leukste BBQforum van Nederland en Belgie!
 
noskos zei:
48 uur op? Dan doe je toch iets verkeerd in de planning. Wij pakken toch meestal wel 7 uur slaap tijdens een wedstrijd. Niet aan ??n stuk, maar toch.
niet echt :p
ik gebruik een smoky fun revers flow smoker voor de brisket...
ik kan hem redelijk stabiel houden maar ik controleer  visueel de thermometers en gebruik geen controler ofzo.
Dus ik blijf waken bij het vuur :)
 
hoi Dave,
welkom bij dit edele genootschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan