Beef en Steak

Hallo ik ben...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Knut
  • Startdatum Startdatum

Knut

Vuurmaker
Hallo BBQ genootschap!

Ik ben Knut, bijna 40 en nu zo’n 5 jaar in het bezit van een rode Weber Master Touch 57 en een campingaz 600 SG (tweepits gas toestel). Die laatste hoofdzakelijk gekocht voor het buiten koken op de camping, maar doet thuis ook prima dienst om buiten aardappeltjes te bakken (groente + vlees komt dan van de BBQ).

Het BBQ’en is bij mij hoofdzakelijk het buiten koken van volledige maaltijden en soms ook spareribs via de 3-2-1 methode. Sinds een maand of drie wat meer op internet fora’s aan het rondkijken (tweakers, pitmaster community en hier) alsook op YouTube, waar ik nu hoofdzakelijk van Smoking Dad BBQ aan het genieten ben.

Een week of vier geleden (bij het bereiden van spareribs) kwam de gedachte op dat een tweede BBQ best handig kan zijn om met verschillende temperaturen iets te kunnen doen. Vanuit dat idee verder gaan zoeken. Een grilling (OFYR en CO-Fire) spreekt me wel aan, maar ik verwacht dat er eerst een kamado zal komen vanwege de veelzijdigheid daarvan. Voor nu neig ik naar de Kamado Joe Big Joe 3. Qua formaat verwacht ik wel een Large kamado nodig te hebben, gezien ik op de 57cm van de Weber nu soms ook al net uitkom qua ruimte.

Ik lees vrolijk mee en gezien het leuk is om de foto’s van andermans bereidingen te zien, krijg ik zin om dat zelf ook een keer te doen :)

Tools: Weber groenterooster (groot en klein), Weber GBS Dutch oven, Weber GBS plancha, Toro smoke2, iGrill2, Inkbird IHT-1P
Brandstof: kokosbriketten (Ecobrasa)

Welkom een veel plezier.

Ho welkom bij de club!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Welkom Knut. Mooie kleur die Weber van je!

• Leuk
Waarderingen: Knut
Welkom bij het genootschap

Hopelijk kan je dan weer effe vooruit met de ruimte 😉

Welkom Knut.
Bij het inlezen over de aanschaf en gebruik van een kamado ben ik ook terecht gekomen op YT-kanaal van Smoking Dad BBQ.
Heb dan wel geen KJ aangeschaft maar zijn video's blijven informatief.

• Leuk
Waarderingen: Knut
Welkom Knut,

Ik kan je de Weber Summit Kamado sterk aanraden. Heeft hetzelfde grill oppervlak als de Kamado Big Joe III. Hij kost alleen iets meer dan een derde van de prijs van de Kamado Joe.

Vooralsnog veel plezier in de zoektocht naar de volgende BBQ

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk

Welkom hier op het mooie forum Knut

Terug
Bovenaan Onderaan