BasBQ
Beef en Steak

Hallo - de stap gemaakt

Mooie Grill Bill. Ligt het aan mij of is de deflector aan de kleine kant? Heb je ondertussen alle boeken al uit? ;)

Apart gekochte deflector elders is idd niet vullend, heb ook een Divide & Conquer met halve maan deflectors die groter zijn. Maar wilde simpel beginnen.

Het Hete Kolen boek is momenteel het startpunt, de rest is her-en-der bladeren en recepten vergelijken. Lekker relaxed.
 
De leer boeken (boordevol basis kennis, technieken, en tips, plus recepten natuurlijk):
Learning.jpg


De recepten boeken:
Recepten.jpg


Ik kom de komende maanden wel door :) Laat over een half jaar wel weten wat de grijp boeken worden.
 
Op Netflix staan ook nog wel een paar leuke series m.b.t. de hobby.
Voor het geval je even geen zin hebt om te lezen ;)
 
Dan kom je er vast ook achter dat die BBQ boeken vaak wel heel veel van hetzelfde zijn... allemaal leuk en vol inspiratie, maar zelf lekker koken is toch wel het leukst!
 
Dan kom je er vast ook achter dat die BBQ boeken vaak wel heel veel van hetzelfde zijn... allemaal leuk en vol inspiratie, maar zelf lekker koken is toch wel het leukst!

Natuurlijk, maar ik haal er toch veel tips uit, Wat opvalt is de verschillende inzichten. Met name in de boeken Foodlab en Meathead worden allerlei claims getest en onderbouwd met data (wel of geen zout in/op het vlees en wanneer, moet je vlees nu wel of niet regelmatig draaien etc. etc.). Uiteindelijk combineer ik de verschillende inzichten tot mijn eigen plan, en als ik iets niet goed vind heb ik een voldoende informatie om het een twist in de juiste richting te geven.

Maar ik ben een beginner op de BBQ, dus ik heb ook nog een hoop te leren. Dat is deel van de fun! En ik geniet iedere keer weer van de Kamado, wat een fijn ding!
 
Terug
Bovenaan Onderaan