Vandaag op de bbq een heerlijk zomers hapje om te vieren dat het voorjaar begonnen is.
Griekse gyros met tzatziki en zelf gemaakte pita's.
Gister avond begonnen met de marinade.
Olijfolie
geraspte knoflook
zout
gerookt paprika poeder
chili poeder
zwarte peper
komijn
oregano
kaneel
karweizaad gemengd tot een mooi papje en daar de plakken vlees in gelegd.
Dat kon, terwijl ik lag te slapen mooi zn werk doen.
In de middag het hele boeltje aan het spit geregen en die boven een half direct/half indirecte bbq gehangen van zo'n 130 graden.
Ondertussen heb ik wat tzatziki gemaakt en niet op de foto gezet. maar er zat griekse yoghurt, komkommer, witte zijn azijn en knoflook doorheen, voor de geintersesseerden onder u.
Nog snel even zelf wat pitabroodjes gemaakt. Zo he! dat koop ik ook nooit weer! kost weinig tijd en smaakt vele malen beter dan de droge harde hap vanuit de supermarkt.
Zo al met al geen slecht maaltje op een doordeweekse thuiswerk dinsdag.
Griekse gyros met tzatziki en zelf gemaakte pita's.
Gister avond begonnen met de marinade.
Olijfolie
geraspte knoflook
zout
gerookt paprika poeder
chili poeder
zwarte peper
komijn
oregano
kaneel
karweizaad gemengd tot een mooi papje en daar de plakken vlees in gelegd.
Dat kon, terwijl ik lag te slapen mooi zn werk doen.
In de middag het hele boeltje aan het spit geregen en die boven een half direct/half indirecte bbq gehangen van zo'n 130 graden.
Ondertussen heb ik wat tzatziki gemaakt en niet op de foto gezet. maar er zat griekse yoghurt, komkommer, witte zijn azijn en knoflook doorheen, voor de geintersesseerden onder u.
Nog snel even zelf wat pitabroodjes gemaakt. Zo he! dat koop ik ook nooit weer! kost weinig tijd en smaakt vele malen beter dan de droge harde hap vanuit de supermarkt.
Zo al met al geen slecht maaltje op een doordeweekse thuiswerk dinsdag.