Beef en Steak

Gyros

Pascal

Gemarineerd
Ik heb het erg druk gehad dus mijn beloofde verslag van de gyros heeft even op zich laten wachten. Maar bij deze dan.

Ik hoop dat het goed gaat met de foto's. Ik voeg ze als bestand tie. Eerst de ingrediënten op het aanrecht met als vlees een stuk procureur. Voor de oplettende kijker....de spaghetti hoort er niet bij :) .
20210314_104200.jpg

Eerst even de procureur snijden en de marinade maken.
20210314_105256.jpg
20210314_110209.jpg

Daarna het vlees even in de bekende Zweedse zak samen met de marinade.
20210314_111020.jpg

Nadat de marinade in de koeling goed in het vlees getrokken was de paprika gesneden en een ui door de helft. Toen werd het tijd voor het rijgen aan de spit.

20210314_160504.jpg

The bastard was inmiddels op temperatuur en toen kon het spit op de nieuwe rotisserie.
20210314_164101.jpg

Toen was het tijd om te wachten.

20210314_164911.jpg

Het is de eerste keer dat ik gyros maak. Volgens mij zag het er wel goed uit...

20210314_185407.jpg

Even snijden en op het broodje met een zelfgemaakte tsatiki saus.

20210314_185802.jpg
20210314_193608.jpg

Het was heerlijk. De kinderen vonden dit wel een goed plan voor elk weekend...

Als ik het zo zie kan ik de kinderen wel begrijpen 😉

Kinderen hebben er verstand van
Ziet er goed uit

Ziet er erg goed uit hoor

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gyros van het spit, fantastisch! Staat hier hoog op het favorietenlijstje! 🔥

Dat ziet er zeker goed uit. Gyros gek genoeg nog nooit gemaakt op de Q. Moet er toch eens van komen. Dit ziet er super uit.

Gyros, heerlijk. Kom gelijk in vakantie sferen.

Hoi Pascal, lekkerrrrrrr die gyros zo van het spit, gaat bij op het lijstje! 🔥 👍
Moest het spit lang draaien? of wachtte je op een bepaalde temperatuur, vroeg ik me af?

Kijk. Dt ismeen goede binnenkomer op de vroege morgen.
Lekker. Ga dit eens op mijn erg lange have to-do lijstje zetten.

Hoi Pascal, lekkerrrrrrr die gyros zo van het spit, gaat bij op het lijstje! 🔥 👍
Moest het spit lang draaien? of wachtte je op een bepaalde temperatuur, vroeg ik me af?
Ik heb de tijden bij de foto's even bekeken. Spit heeft 2 uur gedraaid. Ik heb met een thermapen de temperatuur gemeten en bij 73 graden eraf gehaald. Eerste gedeelte eraf gesneden en toen het spit even terug zodat de rest dezelfde kleur kreeg. Was erg mals vlees.

Mooi, heerlijk gerecht gyros😁 Alles in 1 keer gesneden of steeds terug gehangen?

Ik heb de tijden bij de foto's even bekeken. Spit heeft 2 uur gedraaid. Ik heb met een thermapen de temperatuur gemeten en bij 73 graden eraf gehaald. Eerste gedeelte eraf gesneden en toen het spit even terug zodat de rest dezelfde kleur kreeg. Was erg mals vlees.
Bedankt voor de tips en tijden, zo moet het wel lukken denk ik. Wordt vervolgd! 👍

Heerlijk broodje, ik snap die kids wel 😁

Terug
Bovenaan Onderaan