BasBQ
Beef en Steak

Gyros maken aan 't spit

 
 
 
 

BensBQ

Gemarineerd
Berichten
1.775
Beste forumleden,

laatst een gyros aan 't spit gemaakt dus hier wat plaatjes en via tapa ook gelijk een filmpje  ;)

Gyros kan je natuurlijk perfect maken van een procureur maar ik had alleen een gedeelte van
een boston butt, stukje schouder en procureur. Eerst een stukje bot verwijderen.

JdygAytqNKDEuOF70_rf1-Z-xDTzCe3fsByG5yIuDyopszpKpBsr6dHKSynPoddBRuHrXnHbql4vk207WRdaWzPYk26OSZHbgQuedHPLBRNmOhcNIWMUIn6X0Sh7g-R9q83_Ule_-A=w640-h360-no


En omdat ik een stuk van een boston butt gebruikte moest ik aan de andere kant wat vet verwijderen.

Lpmewqbg-EGDp2shOFo0t3OhBWYCQYpKAbK5I_C7yW08q0bFEPgrNJfbakrEBLEBJFKsuJQafOTQVIdQ18OA-hkOOEKDRyio6GRomS7sTgY0ZJlOM4LCyni5vHWzKfBOZBi0HHOhcw=w640-h360-no


Vervolgens in plakken snijden.

VpZMEXbO_EnEqXLBoVZ6b696aCJL7oFmKpgT82c8Xv7Ymfe3GQEZXyhcJQ-AY_B46CQdhzFncLcd2YGrUjzwrwf27vx5nfLyd9moMSPYtxP6TT_MmjLPO_7L9bd1tA2gYZkxmNOKww=w640-h360-no


De gyros kruiden had ik gekregen van een Griekse vriendin, de kruiden bestaat uit paprika poeder, witte peper,
zwarte peper, oregano en zout. de lapjes even lekker kruiden en inwrijven.

WgutLzsacYF2VFRxZFCge1XDwm9PlF1J7ztZXmt8eGXynnBIdQtQZTNEH3hivlcAx9s8eumK1SKPqXJBdSXOfUw1tYM2W1aSZ4X0NbMM8CmuaFL_ry1rG2jUluvLrgvI47coYjpzyw=w640-h360-no


De volgende dag mochten de gyros lapjes aan mijn spit en op de Q

W4Dj2M1Trd3QB0Klo-RfIj1UusA2w6T6DjnQb4XyUEQBueR6wZVv0itTDfYNNOy5Ucz4VZmfqh0K7PLpSDgvPdQ-v4ppHAZkaamwU49qd6Pwgb1KkF8CIbTL-LAx7GdW_KhbR8KJZA=w640-h360-no


Paar stukjes hout erbij voor wat rook, vlammen en smaak.

Xi3rVcTNszzzu-MD0oYaZZ1oXFvywgqE1jb1cSM6pVnbHc_1Q664NeptfRzLzktgS8IDLYX168F1FVnX6M948IlIZHnTSDpEB_40zKOJ_GLqWTX5hNjkraJkOR5hIRYI2aGeLzyw9Q=w640-h360-no


En wachten tot de juiste (70?C) kern temperatuur.

elYchh1RQX2kcNYAhS04BMRycLI1gDx0qeYxXBEhBVSkSbqYqMPB2SKcGM_QW8e3lH_bs0hA54TcQfQJa7RQN3UJU_uLs7CICv0ztICKClbq-zJY1jxSBLjLmhVQShABzluehTRZ5g=w640-h360-no


Vervolgens in reepjes snijden en serveren met tzatziki op een naan brood, enjoy!

-SgxJRY4370qoRORi2r-rpLxX5n_of34XYgN2ThtDNkKrQs9WW52GLSGC_IORkgD3ZzcNv7qCdM9kozEWqBauY3hAl1wzCzUJ6PmFCaEaY_2kXizQmgaGpq6GNK4m8mtt70Bzq8n9A=w1136-h640-no


natuurlijk kan je de video zien op https://www.youtube.com/watch?v=uKVWCBJ44CU

groet, Ben

 
Oef, heerlijk! Ik heb nog steeds geen spit maar na deze beelden zal ik me toch nog eens goed bedenken op een joetisserie...
 
Ziet er weer heel smakelijk uit Ben. :)
 
Lekker Ben! Nu staat een spit defitief op mijn verlanglijst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heel irritant Ben, nu moet ik echt gaan voor de Joetisserie. :D Teveel leuke dingen al gezien die je met een spit kan maken.
 
Yum

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Lin zei:
Oef, heerlijk! Ik heb nog steeds geen spit maar na deze beelden zal ik me toch nog eens goed bedenken op een joetisserie...

dank je Lin, het is idd een leuk speeltje, omdat ik eerst bang was dat het misschien zou tegenvallen heb ik er eentje (een merkloze) voor de Weber gekocht om uit te proberen, inmiddels ben ik er wel enthousiast over en ga volgend jaar kijken of een joetisserie ook op mijn kamado past :)
 
Lekker bezig Ben! Blijft leuk zo'n spit

(Doordat ik een fikse aanbieding tegen kwam destijds, had ik m'n spit 2 weken eerder dan de bbq zelf :D De vrouw is gek op kip, en was dan ook snel overtuigd van de meerwaarde. Iedere euro waard geweest.)
 
Ik moet ook echt aan zo'n spit want het water loopt mij elke keer uit de mond als ik je video's zie .

Heb je soms aandelen daarin  :D
 
SilverFox zei:
Lekker bezig Ben! Blijft leuk zo'n spit

(Doordat ik een fikse aanbieding tegen kwam destijds, had ik m'n spit 2 weken eerder dan de bbq zelf :D De vrouw is gek op kip, en was dan ook snel overtuigd van de meerwaarde. Iedere euro waard geweest.)

thanks ;) wel slim om het spit toen gelijk te kopen maar dan heb je er wel 2 weken naar moeten kijken :D
 
Super leuk om op het spit te doen. Lekker op zijn grieks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan