BasBQ
Beef en Steak

GY rooster en head deflector roest en vies

 

Kalekolen

Vuurmaker
Berichten
54
Ik heb een gietijzeren rooster en head deflector overgenomen van iemand. Nu zijn die alleen nogal vies en roestig. Ik vind het altijd de sport om hem weer zo mooi mogelijk op te knappen.

Ik ben begonnen met het ontroesten middels electrolytisch ontroesten. Ik dacht als dit voor kleine onderdelen kan dan ook voor grote😛. Leuk experimenten zo…
B5D998D2-4287-4E1E-BDCC-D664EE17D769.jpeg
F6944673-FA2D-4E35-95CD-C41D58ABCEA5.jpeg
13EBBA17-72AE-42BB-8AD5-27CF09586A7C.jpeg

Echter lijkt het ook alsof er nog een vette waas op zit, deze stinkt nogal en lijkt op de geur van frituurvet. Vraag is dan ook hoe ik dit er het beste af kan krijgen, iemand tips?

Als alles lukt en straks schoon is dan ga ik het weer inbranden, denk met een lijnzaadolie oid.

Zal straks nog meer foto’s plaatsen van het eindresultaat👏🏻

0C80BC2D-19AE-4249-B595-239ADB96CA9D.jpeg
 
Ik heb een keer een gietijzer wokpan zuiver gekregen door ze in een water en azijn mix te laten weken.
De aangebakken laag kwam er na enkele dagen vanaf.
 
Echter lijkt het ook alsof er nog een vette waas op zit, deze stinkt nogal en lijkt op de geur van frituurvet. Vraag is dan ook hoe ik dit er het beste af kan krijgen, iemand tips?

Schoon branden?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Citroenzuur, te koop in korrelvorm bij werken met merken. Is sterker dan azijn, wel rubber handschoenen gebruiken.
Wordt veel in de voedingsmiddelen industrie gebruikt omdat het niet giftig is. In sterke concentratie wel bijtend, afspoelen met leidingwater dus en klaar.
Wordt ook veel gebruikt om keukenapparatuur te ontkalken en koelkasten te desinfecteren
 
Terug
Bovenaan Onderaan