BasBQ
Beef en Steak

Gruwelijk lekkere pulled pork ;)

 

Tangman

Sprokkelaar
Berichten
33
Er lag al een tijdje een procureur van ruim 2 kilo in mijn vriezer te wachten om  low & slow gegaard te worden.
Donderdag het vacu?m verpakte vlees uit de vriezer gehaald en in de koelkast ontdooid.
1239ef71c92972b17fed0b1d24cdebc3.jpg

Een injectie mix gemaakt naar recept van Noskos en de pork rub van LetzQ gebruikt als voorbereiding.
2cb6c51b4c7639bd453510b228281dc3.jpg
37aa09e2b5df10d9035463c7ed3b5bd7.jpg

Ik had als tip gezien dat Amerikaanse gele mosterd een goed hechtmiddel is voor de rub. Dus het vlees lekker ingesmeerd. En daarna lekker rubben en inpakken om tijdens de nacht in de koelkast de smaken lekker tot zich te kunnen nemen.
e9f9bd956fe67a3d17b5faa2f630b25c.jpg
353c4b97616050e935437b6cd760ba63.jpg
c6eb9b3fd1d8e01f6d06a58f0f4e8085.jpg


Om 6 uur het bedje uit en mijn bbq voor te bereiden en op te starten.
2d479152605f2fef8171ed5d6bf2b7d7.jpg
d959814b770cb673faee5cba423ebd17.jpg

Om 7 uur het vlees erop, en toen begon het echte wachten.
Om 12 uur had ik een kern temperatuur van 62 graden. En omdat mijn vriendin door haar vriendinnen werd ontvoerd voor haar verjaardag van aankomend weekend, moest ik naar zwemles met mijn dochter.
Nog even het vlees ingesmeerd met een marinade uit de supermarkt. En omdat de temperatuur vrij stabiel was had ik het vertrouwen om er even tussenuit te piepen.
22a3ee23f7b023df7b003f6e5f06704c.jpg

Maar bij terugkomst was de temperatuur ingestort. Die was nog 80 graden in de dome en 55 in het vlees. Daar schrok ik van.
Schuiven open en de temperatuur omhoog gebracht. Dat was snel voor elkaar, behalve de kern temperatuur. Ik heb toen om 2 uur het vlees ingepakt en de temperatuur naar 120 graden gebracht en wachten op een goede kern temperatuur.
Om 17.30 was de temperatuur 82 graden en heb ik het vlees uit de grill gehaald.
5c2baa2ab30fa74a781563295fb1bfd1.jpg
76a42997e0814431b63edacea4179be1.jpg

We hadden eters en mijn vriendin was inmiddels ook weer thuis.
We hebben werkelijk genoten van super mals vlees wat ook echt goed sappig was. We hebben geen eindsaus gebruikt maar we hebben wraps gevuld met pulled pork, met kaas bestrooid en nog even in de over gezet.
Na de piep uit de oven gehaald en besmeerd met zelfgemaakte guacamole.
Helaas is hier geen bewijs van omdat ik me niet meer kon weerhouden om mijn bord te bestormen.

Eindresultaat : echt gruwelijk lekker ;)

Maar genoeg ruimte gelaten om het de volgende keer weer iets beter te doen :D

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

 
Heb het laatst ook gemerkt. Als je aan t bbq-en bent kun je eigenlijk niet ver of lang weg. Controle is alles! Wel fijn dat je weer een reden hebt om er weer een nekkie tegen aan te gooien. ;)
 
Mooi hoor, lijkt me heerlijk
 
Goed dat ie gruwelijk lekker was. Gefeliciteerd met je knor.
 
Vraagje?

Proefde je in het gepulde vlees nog iets terug van de mosterd die je gebruikt hebt ?  :-?
Zoja, was die smaak niet overheersend?
 
Hans zei:
Vraagje?

Proefde je in het gepulde vlees nog iets terug van de mosterd die je gebruikt hebt ?  :-?
Zoja, was die smaak niet overheersend?

Hey Hans, van de mosterd proef je echt helemaal niks terug. Van de injectie vloeistof trouwens wel. De worcester saus kwam ik in de smaak wel tegen.
 
2Bushy zei:
Heb het laatst ook gemerkt. Als je aan t bbq-en bent kun je eigenlijk niet ver of lang weg. Controle is alles! Wel fijn dat je weer een reden hebt om er weer een nekkie tegen aan te gooien. ;)

Heatmeter lost dat probleem wel op voor je :)

Een mooie run trouwens!
 
Ziet er goed uit hoor!
Valt me mee dat je 'm zo goed kon pullen. Over het algemeen werkt dat beter als hij wat dichter tegen de 90 graden aan zit. Dan even een uurtje afgedekt rusten en dan valt de boel meestal zo uiteen. Bij begin 80 graden kan hij nog best aardig wat weerstand bieden tegen de vorkjes.
Maar smakelijk avontuur zo te zien. Gefeliciteerd met je varkentje!
 
lekker hoor, gefeliciteerd met je knor  :)
 
El Fumarole zei:
Ziet er goed uit hoor!
Valt me mee dat je 'm zo goed kon pullen. Over het algemeen werkt dat beter als hij wat dichter tegen de 90 graden aan zit. Dan even een uurtje afgedekt rusten en dan valt de boel meestal zo uiteen. Bij begin 80 graden kan hij nog best aardig wat weerstand bieden tegen de vorkjes.
Maar smakelijk avontuur zo te zien. Gefeliciteerd met je varkentje!
Het ene stuk ging beter dan het andere. Maar al met al ging het prima wat het pullen betreft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan