BasBQ
Beef en Steak

Grote hoeveelheid PP maken

Gortelaar

Tondelzoeker
Berichten
23
Hi allen,

Ik heb een vraagje:
Binnenkort ga ik pulled pork server voor 22 volwassenen en 6/7 kinderen.
Hiervoor heb ik inmiddels 6,3 kg procureur klaar liggen. Ik ga even uit van 125 gram per broodje en hoop daarmee dan voldoende te hebben.

Het betreft 2 stukken van ieders +- 3 kilo. En mijn ervaring is dat wanneer ik deze tegelijkertijd bereid het echt extreem lang duurt voordat ze op de gewenste 85+ graden zitten.
Tijdens een vorige bereiding was ik er bijna 24 uur mee bezig. En dan heb ik ze nog rond de 70 graden ingepakt ook.

Is er een mogelijkheid dit te versnellen? Is het dan beter dat ik ze apart van elkaar bereid? Of zijn er ook nog andere opties?
 

Thnx!
Alleen dit is wel ongeveer de bereiding die ik altijd al hanteer.
Enige verschil is volgens mij dat een temperatuur van 110 graden hanteer ipv 125 zoals in dit stuk. En ik pak ze in de folie bij een kerntemperatuur van 70 graden en niet na 5 uur zoals dit artikel aangeeft.
 
Bijzonder. Mijn pulled pork is altijd in een uurtje of 8-9 klaar op deze manier. Ook als ik er een kilo of 6 op gooi. Zorg er wel voor dat de stukken vlees niet tegen elkaar liggen. Klopt je rooster-temperatuur, dus niet dome-temperatuur wel?
 
Thnx!
Alleen dit is wel ongeveer de bereiding die ik altijd al hanteer.
Enige verschil is volgens mij dat een temperatuur van 110 graden hanteer ipv 125 zoals in dit stuk. En ik pak ze in de folie bij een kerntemperatuur van 70 graden en niet na 5 uur zoals dit artikel aangeeft.
24u lijkt me wel héél erg lang voor zo'n stukken? Duurt bij mij gemiddeld ook zo'n 7-9 uur. Je kan gerust een hogere temperatuur hanteren, of PP is ook zo'n gerechtje dat je perfect op voorhand kan maken.
 
Wel nog rekening houden met gewicht (20-30%) verlies tijdens bereiding.
 
Voor zo'n groep zou ik er 3 op gooien als ik jou was. Die 24 uur snap ik niet bij 110 graden. Zelf kom ik ook altijd rond de 8 uur uit. Als je er dan 1 of 3 op hebt liggen aakt niet uit. Zelfde voor injecteren, beinvloed amper de tijd.
 
Gebruik het recept waar @Hetoudestrandhuis
Naar verwijst. BBQ op 125C. Goed strak inpakken in twee lagen aluminiumfolie en gaan met die banaan. Kan nooit veel langer duren dan 9 uur.
Temperatuur van 85C is echt te weinig, eerder 92C en hoger.
Succes
 
Het is allemaal al gezegd, maar:

-1- bij een roostertemperatuur van 110/120 graden duurt het als het goed is echt geen 24 uur, maar iets in de range van 7-9 uur
-2- Als je alleen broodjes pulled pork maakt en het is je volledige diner, dan zou ik er een extra procureur bij gooien, 2 is dan wat krap gezien je met schoonmaken en bereiden nog redelijk wat gewicht verliest
-3- Ik laat het meestal tot een kerntemperatuur van 95 graden doorgaren, soms nog wel wat hoger. Alles onder de 92 graden is gewoon nog niet gaar genoeg voor pulled pork, imho.
 
Dank voor jullie reacties allen. Heb ik nog 1 vraagje:

Ik heb altijd Ecobrasa briketten gebruikt. Deze zijn wat kleiner, maar ik vond ze wel prettig werken.
Echter heb ik nu een andere zak kokosbriketten staan die wat groter zijn. Hoeveel briketten ga ik starten? Ik wil een snake maken, maar twijfel over de hoeveelheid brandende briketten om straks wel een temperatuur tussen 110-125 te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan