BasBQ
Beef en Steak

Grillspit Rund Achtermuis, krieltjes en wat MOINKS

  • Onderwerp starter RoyzRoyz
  • Startdatum
R

RoyzRoyz

Gast
Van de week heb ik Het Complete Grillboek gekocht van Steven Raichlen. Deze had ik nog niet. Er staan leuke gerechten in die vooral zijn bedoeld om te grillen, duh! Niet zozeer gericht op de bbq, maar binnenshuis met gebruik van oven en contactgrill.

DSCN1799.jpg


Ik had nog een runder achtermuis liggen en die heb ik maar aan het spit gedaan. Tevens nog wat MOINKS voor een middagsnack.
Bij de rundermuis heb ik krieltjes gemaakt in een skillet met ganzevet. Dat is hier momenteel favoriet.

DSCN1732.jpg


DSCN1728.jpg


DSCN1739.jpg


DSCN1740.jpg


DSCN1745.jpg


DSCN1746.jpg


Hier de Runder Achtermuis. Gewicht is ongeveer 1,3 kilo. Heb 'm gegaard naar 54C en toen nog even laten rusten in de folie.

DSCN1748.jpg


DSCN1753.jpg


DSCN1757.jpg


DSCN1758.jpg


DSCN1760.jpg


DSCN1762.jpg


Even wat varkensvet in de skillet gedaan...

DSCN1765.jpg


DSCN1766.jpg


DSCN1768.jpg


DSCN1770.jpg


DSCN1772.jpg


DSCN1773.jpg


Hier het eindresultaat...

DSCN1797.jpg


DSCN1796.jpg
 
Mooi hoor!! Gaat er best in hier!
 
Dat ziet er heerlijk uit! Dat moet smullen geweest zijn :)
 
Dat ziet er fantastisch uit Roy. Dat boek van SR heb ik ook, staan veel leuke dingen op voor de barbecue.
 
Frits zei:
Dat ziet er fantastisch uit Roy. Dat boek van SR heb ik ook, staan veel leuke dingen op voor de barbecue.

Ik gebruik het spit redelijk vaak en zal hier wat meer van het spit posten....

Ben benieuwd wanneer jij je Grillspitmod gaat maken.... Volgens mij, met de juiste materialen en de juiste kennis, niet al te moeilijk.
Alleen een goede motor voor het spit is misschien wat lastiger te verkrijgen.
 
Ik zie die posten van het spit graag komen :D.

Het Spit project is waarschijnlijk voor de winter, ben nu druk bezig met het nieuwe forum. En moet eerst ruimte creeëren in de schuur, daar breek ik nu bijna mijn nek ;).
 
Dat is een prima sessie geweest
 
Terug
Bovenaan Onderaan