BasBQ
Beef en Steak

grillspit proberen

S

steert

Gast
afgelopen vrijdag werd ik gebeld door mijn vriendin dat ze bij haar op het werk (tuincentrum) een cadeau voor mij klaar hadden staan, omdat ik daar afgelopen maart een keer heb staan BBQen en uitleg heb gegeven over de webers!

afijn dit stond op mij te wachten

31aae788.jpg


zaterdag gelijk maar even 2 kippen gehaald en volgens Noskos zijn "honey lime Huli Huli Chicken"recept de kippetjes klaar gemaakt, daarna aan het spit geregen en opgebonden

f6e7f3ff.jpg


na ongeveer een kleine 2 uurtjes (180 graden) waren ze klaar om ingesmeerd te worden met de glace

9ffb4496.jpg


wat vonden we ervan?? mijn gasten vonden het heerlijk!! ik was er iet zo kapot van, vond de glace een beetje zoet!!

maar zeker voor herhaling vatbaar volgens mijn gasten ;)
 
Mooi kado hoor!! Wat heb je er lang over gedaan trouwens! Bij mij zijn m'n kippen met het spit meestal in zo'n uur klaar. Ik heb kolen aan twee kanten liggen en ik denk dat ik een stuk hoger in temperatuur zit. Heb het eigenlijk nooit gemeten.
Maar daardoor wordt wel het velletje wat krokanter.
 
noskos zei:
Mooi kado hoor!! Wat heb je er lang over gedaan trouwens! Bij mij zijn m'n kippen met het spit meestal in zo'n uur klaar. Ik heb kolen aan twee kanten liggen en ik denk dat ik een stuk hoger in temperatuur zit. Heb het eigenlijk nooit gemeten.
Maar daardoor wordt wel het velletje wat krokanter.

ik heb had de kolen aan een kant liggen dus dan automatisch ook een lagere temperatuur! de volgende keer ga ik ook de kolen aan 2 kanten neer leggen.
 
altijd goed kip aan het spit, en ook bij mij met een uurtje gereed
 
lekkere kippen hoor, ik ben dol op dit recept, en idd temperatuur wat hoger houden
 
Deze wil ik morgen gaan maken, welke temperatuur moet ik ongeveer aanhouden?

 
Geen idee, kook niet op temperatuur. 3/4de weber starter met ecobrasa verdeeld over 2 kanten is wat ik gebruik.
 
Kwestie van uitproberen dus.
We gaan ons best doen.
 
noskos zei:
Mooi kado hoor!! Wat heb je er lang over gedaan trouwens! Bij mij zijn m'n kippen met het spit meestal in zo'n uur klaar. Ik heb kolen aan twee kanten liggen en ik denk dat ik een stuk hoger in temperatuur zit. Heb het eigenlijk nooit gemeten.
Maar daardoor wordt wel het velletje wat krokanter.
Het kan wat langer duren als de kippen groter zijn.
 
vuistregel: grilltijd is ca 6 minuten per 100 gram kip!
 
ik doe ze ook niet op temperatuur, ik volg dezelfde methode alss Dennis en dat bevalt me prima
 
Terug
Bovenaan Onderaan