BasBQ
Beef en Steak

Grillmarks vs veel keren

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Ik heb met veel belangstelling het artikel van amazing ribs zitten lezen. Hierin wordt beargumenteerd dat je met name op de dikkere stukken vlees beter geen grillmarks kunt hebben maar een uniform bruine kleur. Ik vond het een interessant artikel, maarrrr bleef toch met een beetje onbestemd gevoel achter. Ik blijf grillmarks toch erg fraai vinden en het vele keren vind ik ook niet zo'n mooi alternatief.

Wie heeft dit artikel ook gelezen en wat vonden jullie er van?
 
Nope. Nog niet gelezen.... Wel even opgeslagen om te gaan lezen.
 
Heb het artikel niet gelezen maar heb een tijdje geleden een programma van Heston Blunenthal gezien en die zegt hetzelfde.
Door om de 15 seconde te draaien verwarm je het vlees op de meest gelijkmatige manier. Hij laat dat ook zien aan de hand van thermische beelden.
 
Frits zei:
Heb het artikel niet gelezen maar heb een tijdje geleden een programma van Heston Blunenthal gezien en die zegt hetzelfde.
Door om de 15 seconde te draaien verwarm je het vlees op de meest gelijkmatige manier. Hij laat dat ook zien aan de hand van thermische beelden.
Frits, als je indirect gaart en de deksel dicht houdt zou het toch ook gelijkmatig moeten gaan?
 
Het gaat hier om direct Geert, niet indirect, Als je constant draait dan gaart je vlees veel gelijkmatiger en krijg je ook een mooie bruine buitenkant volgens de nieuwe school ;)
 
structor zei:
noskos zei:
Het gaat hier om direct Geert, niet indirect, Als je constant draait dan gaart je vlees veel gelijkmatiger en krijg je ook een mooie bruine buitenkant volgens de nieuwe school ;)
Hoor ik dat je meer naar de oude school neigt?
En ik ben ook 60+  :)
 
Nooit te oud om te leren toch?!? ;)
 
Ik ben de laatste om dat te ontkennen Dennis! Want de geest is nog steeds jong  ;)
 
RedFox zei:
Ik ben de laatste om dat te ontkennen Dennis! Want de geest is nog steeds jong  ;)
Ik zeg niks..... Maar daag me niet uit Geert!
 
Klopt helemaal, aan het einde laat hij ook zien waarom vlees moet rusten.
 
ChrisMaes zei:
structor zei:
Ik blijf grillmarks toch erg fraai vinden
Het kan wel mooi zijn maar smaakt het ook echt beter?
Een collega van mij riep altijd: "het oog eet eerst!" Ik ga hier deels in mee, de presentatie doet veel, de reden van dit artikel posten was dat ik toch wel ge?ntrigeerd was, maar toch ook niet geheel overtuigd...
 
Ik ben wel van de nieuwe technieken ook al ben ik 50+.
Alles wat me verzekert van een beter eind resultaat gebruik ik graag.
 
Leuk en leerzaam filmpje! Ik zal de volgende keer eens op de steak van mijn vader gaan staan, misschien leert ie het dan haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan