BasBQ
Beef en Steak

Grilleye Max ontvangen

Party-Q

Sprokkelaar
Berichten
27
Ik heb vandaag van Grilleye de Grilleye Max mogen ontvangen.. Lang verhaal, maar ik heb er niet voor hoeven betalen :)

Ik wilde proberen op korte termijn een eerste indruk te plaatsen met foto's .. Is daar interesse in, of zeggen jullie: "Verspilde tijd"?
 
Ik ben wel benieuwd naar het sukje “niet voor hoeven te betalen” blijf toch een nederlander.
 
Altijd fijn als je toch iets krijgt. Reviews zijn ook altijd fijn.
 
BBQ tijd is nooit verspilde tijd toch?
 
Ik heb de pro. Ik ben zeker benieuwd naar de verschillen. Dus laat maar komen.
 
Ja ben er ook benieuwd naar!, zijn bijna geen reviews nog en heb er ook mijn oog op laten vallen.
 
Pas op, death by photobomb..

De Grilleye Max dus ontvangen. Het verhaal hierachter is dat ik een Pro had, die had nogal wat issues met WiFi connectiviteit waardoor ik de verbinding met de App kwijtraakte en grafieken stuk gingen in de app.
Support een paar keer gesproken, aardige jongeman, maar vertelde me eigenlijk dat ik na iedere cook de probes van hun settings moest ontdoen (Beef, 45 graden) en als de grafiek niet werkte, deze moest resetten.

Uiteindelijk een Inkbird IBBQ4-BW gekocht en nagenoeg geen problemen meer ervaren. En wat er mis ging werd een dag later met een app update verholpen.

Toen duurde het even en zocht Inkbird contact met me of de Pro nu wel beviel. In nette verwoording verteld dat ik hem verkocht had ivm onvrede. Even later zocht de CEO George contact met me of ik de Max kostenloos wilde ontvangen om deze te testen en mijn bevindingen te geven.

Deze zat gisteren dus in de post.

Keurig doosje, daarin netjes de Grilleye Max verpakt met een tekst van waardering dat je hem gekozen hebt.

1.jpg

2.jpg


In de verpakking:
- Grilleye Max
- 2 Probes met grid clips (volgens mij identiek aan de Pro)
- Laadkabel
- Doekje om het apparaat mee af te vegen
- Handleiding

Wat opvalt is dat het apparaat er identiek uitziet als de Pro, enkel de behuizing is transparant.

3.jpg
4.jpg


De zijkant van het apparaat met de aan-knop en USB oplaad poort.

5.jpg


Net als bij de Pro komt bij een power-on het GrillEye logo in beeld

6.jpg


Het eerste wat je dan ziet is een Bluetooth Pairing code.

7.jpg



Voor de Max is een nieuwe app, de GrillEye Hyperion App, deze is te vinden in de Apple Appstore en Google Playstore.
Alle mobiele apparaten bij ons thuis zijn Apple, de screenshots die je hier zit zijn van mn iPhone.

De eerste stap is je taal kiezen.

8.jpg


Vervolgens wil de app je graag pushberichten sturen wanneer een criterium bereikt is (target temp of tijd verstreken)

9.jpg



De volgende stap is de App toegang geven tot Bluetooth

a.jpg



Verbinding maken via Bluetooth.


b.jpg



Na het scannen komt het apparaat geidentificeerd als pairingcode tevoorschijn en kun je hem koppelen.
c.jpg

d.jpg

Vervolgens koppel je hem aan je 2.4Ghz WiFi netwerk.
In de App heb ik ook al ontdekt dat je meerdere netwerken kunt toevoegen. Wij hebben thuis een Mesh netwerk, maar dit is natuurlijk enorm handig wanneer je achter in je tuin een ander SSID hebt dan bij je huis.
Dus +1!

e.jpg

WPA(x) Key invoeren

f.jpg


Verbinding maken met de servers van GrillEye (Amazon cloud voor de Pro, zal voor de Max vermoedelijk ook zijn)

g.jpg

h.jpg


Vervolgens wordt direct automagisch de Firmware bijgewerkt.


i.jpg


Dit zie je ook terug op de GrillEye
Wanneer je de Max inschakelt zoekt deze bij standaard naar een nieuwe firmware is me opgevallen.
+1 wat mij betreft

j.jpg


Nog geen probes aangesloten.
Wifi dekking geeft bij ons in de woonkamer maar 1 van 3 bolletjes. Dat valt me tegen, maar zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van verbinding bij een IOT device. Bandbreedte boeit immers weinig, als de data er maar door komt.
k.jpg


Home in de app

l.jpg



Probe aangesloten. Nu ontdek ik een verschil, anders dan de Pro geeft de Max de temp per tiende graad weer.


m.jpg
n.jpg


De App heeft een logboek.
+1 vind ik dat

o.jpg

Grafiek ziet er keurig uit. Ben erg benieuwd of deze dezelfde problemen gaat ondervinden als de Pro.
Daarom heb ik hem een nacht buiten laten aan-staan.
Probleem was echter, dat ondanks de 94% charge, de batterij blijkbaar leeg was. Dit is een eerste vreemde zaak. Hij ligt momenteel aan de lader om er vanavond mee de BBQ-en, ook dan wil ik hem de nacht laten aan-staan om te zien of die dan de nacht wel haalt.

p.jpg


Blijkbaar houdt de app een historie bij. Ook deze gaan we gaandeweg ontdekken.

q.jpg



Bij mijn Pro was de magneet bagger tot niet aanwezig.
De Max heeft een sterke magneet en plakt perfect op ijzer.
Een vriend van me heeft een Pro, met dezelfde connectiviteitsproblemen als ik, maar die magneet doet het wel
Dat was de eerste setup en minimale ervaring.
Na vanavond meer.. :)
 
Deze ga ik volgen ! Bedankt voor het uitgebreid delen (y)
 
Alvast dank voor je eerste bevindingen 👍🏻, ik volg mee.
 
Ikzelf heb de pro. En herken die problemen die je beschrijft , gelukkig, totaal niet. Verbinding in de tuin +/- 15m tot aan router en bijna altijd volle ontvangst. Wat betreft de accu idem dito. Rustig een run van 15+ uur op 1 lading. Ik heb wel de nabijheidsensor uitgezet want je leest toch op de telefoon alles af. Magneet is bij mij ook goed. 1 ding moet ik je nageven, updaten moet ik nog steeds handmatig. In het begin dat ik hem had wel wat connectiviteit problemen maar dat lag aan de slechte wifi in huis. Is de USB aansluiting nog dezelfde? Ik kan het niet goed zien op de foto. Dat doorzichtige vind ik eigenlijk wel mooier
 
Hoi @Smokey p De USB aansluiting is vernieuwd en is nu USB C.
Mijn WiFi dekking thuis is goed en zeker voldoende voor IOT devices. Mocht de Grilleye zn verbinding kwijt raken dan vindt ik het logischer om een stuk grafiek te missen dan dat deze corrupt is (zo werkt het bij mn Inkbird).
Met de Max heb ik nu nog niet meegemaakt dat de grafiek corrupt was. Daar ga ik dus mee spelen, om te zien of ik het probleem kan reproduceren.

Positieve Feedback die ik kan geven is dat de App stukken beter werkt dan de oude.

Mijn bevindingen tot nu:

- Een cooking session start je handmatig en wordt niet standaard gelogd
- De logging voor een cooking session is echt super en houdt ook een uitgebreide geschiedenis bij van je events (timer afgegaan, temp bereikt op x moment, voorinstelling aangepast op probe) en je grafiek is terug te lezen.
- De grafiek is keurig
- Custom temperaturen instellen geschiedt met een draaiwieltje in de app, dat is minder. Ik zou graag een invoerveld zien.
- Hou je de power knop te lang in bij uitschakelen dan reset je de Max naar pairing mode. Die interval mag wel langer tov het uitschakelen.
- Aan de metalen kopjes van de probes kun je nog steeds perfect je vingers branden :sneaky:
 
Ik moet ook maar eens contact zoeken met hen. De mijne verliest ook telkens verbinding (terwijl hij wel genoeg signaal aangeeft) Grafieken laden al helemaal niet.
 
Ik moet ook maar eens contact zoeken met hen. De mijne verliest ook telkens verbinding (terwijl hij wel genoeg signaal aangeeft) Grafieken laden al helemaal niet.
Gewoon een melding bij ze inschieten. Die engineer van ze is wel een aardige kerel. Hij gaat je vragen een volledige reset te doen, app verwijderen, herstarten, opnieuw installeren en verbinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan