BasBQ
Beef en Steak

Grillen op de WSM47

V

venzent

Gast
Deze vraag ook al gesteld op een stukje over de grill-adapters, maar die schijnt er niet door te komen.
De grill adapters zorgen ervoor dat je de bovenste dome op het onderste deel kan zetten en zo de WSM als een soort kogel-bbq kan gebruiken.
Ik vroeg me af waarom dit zo moet, en waarom niet als volgt:
In het middenstuk zitten 2 houders voor het onderste en bovenste grill-rooster.
Je kan het kolen-rooster van onderaan in de houder plaatsen van het onderste grill-rooster in het middenstuk en vervolgens gewoon het bovenste grill-rooster plaatsen.
Niks speciaals voor nodig en past allemaal zonder hulpstukken.
Mis ik dan iets waardoor je toch voordeel hebt met de hulpstukjes en het bovenste deel direct op het onderste deel zet?
 
Het grillen op de wsm gebeurt bij mij alleen na een low & slow sessie. Dus bijvoorbeeld picanha langzaam op temperatuur laten komen en daarna affakkelen boven een heet vuur. Dat betekent dus dat de kolen ring al een tijdje brand. Die ga ik dus niet optillen om in het midden stuk te plaatsen. Dan vind ik het veiliger om even het rooster te laten zakken.

Voor gewoon grillen voor bijvoorbeeld hamburgers gebruik ik de wsm niet.
 
Tja, dat is wel logisch dat heet zijn, daar stond ik nog niet bij stil.
Weet zelf ook niet of ik het ooit ga doen, misschien eens wat vlees op kolen grillen, maar als ik wil "afgrillen"  kan dat na het roken / L&S ook op mn Spirit....
 
Terug
Bovenaan Onderaan